سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ساعت ۱۲:۳۰
امام جمعه بخش سنخواست:

حضور مردم در انتخابات حافظ قدرت و صلابت جامعه می شود

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات می تواند حافظ طراوت، نشاط و قدرت و صلابت انقلابی جامعه شود، گفت :انتخابات وظیفه ملی است به این خاطر که این شرکت می تواند روح نشاط و احساس مسؤولیت را همیشه در جامعه زنده نگه دارد و حضور مردم در صحنه را به رخ دشمنان این ملت بکشد.
حضور مردم در انتخابات حافظ قدرت و صلابت جامعه می شود ,

حجت السلام مصیب علیزاده امام جمعه بخش سنخواست در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم، با پاسخ به این پرسش که حضور مردم در انتخابات چه نتایجی می تواند در کشور داشته باشد؟ گفت: مهمترینش مقابله با دشمن و جلوگیری از سوء استفاده تبلیغاتی آنان است «ملت ما، باید امکان سوءاستفاده های تبلیغاتی را به دست دشمنان ندهد.  چراکه دشمنان می خواهند ما در انتخابات شرکت نکنیم و انتخابات مان چشمگیر نباشد؛ حضور مردم ... باید به گونه یی باشد که مشت محکمی به سینه دشمنان کوبیده شود.

وی افزود: حضور در انتخابات یکی از مستحکم ترین وسیله هایی است که این ملت می تواند آن را مثل یک زره پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله دشمنان و سوءنیّت و بد دلی مستکبران و دخالت کنندگان نگه دارد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات می تواند حافظ طراوت، نشاط و قدرت و صلابت انقلابی جامعه شود، افزود:انتخابات یک وظیفه ی ملی است... به این خاطر که این شرکت می تواند روح نشاط و احساس مسؤولیت را همیشه در جامعه زنده نگه دارد و حضور مردم در صحنه را به رخ دشمنان این ملت بکشد.

وی تبلور احقاق حق مردم در حاکمیت بر سرنوشت خویش در نظام مردم­ سالار دینی را از دیگر نتایج حضور در انتخابات بر شمرد و ابراز داشت: انتخابات، فقط یک پدیده سیاسی نیست. انتخابات، مظهر حضور مردم، مظهر احقاق حق و مظهر توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور بوده، هم حق و هم تکلیف مردم است که بیایند و سرنوشت کشورشان را به دست خودشان معیّن کنند؛ زیرا که کشور متعلّق به مردم است.

خطیب نمازجمعه بخش سنخواست با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات می تواند پشتوانه نظام جمهوری اسلامی و الهام بخش ملت های دیگر باشد اظهار داشت:«جمع شدن آراء زیاد در اصل انتخابات، مهم است. این، در واقع رأی به استقلال کشور و رأی به تبعیّت از نظام و همراهی با رهبری است.»

حجت السلام علیزاده با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات می تواند بیانگر مردمی­ بودن نظام و اتکای نظام اسلامی به رأی مردم باشد، افزود: یکی از بزرگترین شاخصهای مردمی بودن حکومتها در دنیا، عبارت است از این که مردم در انتخابات و گزینشهای بزرگ ملی، چقدر شرکت می کنند. در آن کشوری که بیش از هشتاد درصد حائزین شرایط برای رأی دادن در پای صندوقها حضور می یابند - یعنی کشور ما - طبق معیارهای جهانی با همه منطقها و زبانهایی که امروز در دنیا، در عالم سیاست و مسائل سیاسی و اجتماعی مطرح و قابل فهم است، حکومت و نظام، نظامی مردمی است؛ نظامی است که در آن، حضور مردم محسوس است.

وی  پشتوانه خدمتگزاری مطلوب تر مسئولان در اداره آینده کشور را از دیگر نتایج حضور پررنگ مردم در انتخابات دانست و گفت:«اگر همت ملت ایران که بحمداللّه در طول این سال­ها به بهترین وجهی بروز پیدا کرده است، در قضایای آتی همان گونه بروز کند - که به فضل پروردگار همین هم خواهد بود - بدانید دشمن در مقابل ملت ایران باز هم احساس زبونی و ضعف خواهد کرد؛ باز هم احساس عجز خواهد کرد؛ باز هم شما ملت در موضع اقتدار قرار خواهید داشت. آن وقت مسؤولان و دولتمردان شما می توانند با خیال راحت، به اداره امور کشور بپردازند. وقتی که یک دولت و یک مجموعه خدمتگزار از پشتیبانی­های مردمی مطمئن هستند، آن وقت با خیال راحت به اداره کشور می پردازند و مشکلات را برطرف می کنند و اقدام­های لازم را انجام می دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش سنخواست با اشاره به اینکه حضور پرنگ مردم در انتخابات  باعث عزت و سربلندی اسلام و اقتدار افزون تر نظام جمهوری اسلامی می شود گفت: انتخابات، مظهر حضور مردم است. انتخابات، هم حقّ مردم و هم وظیفه آنهاست. حقّ مردم است؛ برای این که بیایند و مدیر اجرایی کشور را انتخاب کنند. تکلیف مردم است؛ چون با حضور شما، نظام تقویت پیدا می کند؛ اسلام عزیز می شود؛ حاکمیت اسلام در دنیا سرافراز می گردد و توطئه دشمن - که اسلام را به جدایی از آراء مردم متّهم می کند - باطل می شود. حضور شما می تواند دفاع از اسلام و کشور و انقلاب محسوب شود. هر مقدار این حضور وسیع­تر و قوی­تر باشد، نشانه اقتدار بیشتر نظام اسلامی است. نظام اسلامی در مقابل چشم­های دوستان و دشمنان خود در دنیا به این می بالد که تعداد حاضر شوندگان در پای صندوقهای رأی، زیاد است. این مایه افتخار نظام اسلامی است.

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت نکردن در انتخابات چه آسیب هایی می تواند داشته باشد؟ گفت: شرکت نکردن مردم در انتخابات باعث کاسته شدن اعتماد عمومی میشود و  دلیل این که دشمنان ایران شدیدا در آستانه هر انتخاباتی می‌کوشند به راه‌اندازی جنگ روانی موجبات افول مشارکت مردم را فراهم آورند، ارسال پیام کاسته شدن سرمایه اجتماعی و سیاسی نظام اسلامی است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه شرکت نکردن مردم در انتخابات باعث کاهش مقبولیت نظام سیاسی میشود افزود: برای نظام مردمی و اسلامی ایران مشارکت عمومی و به‌ویژه انتخاباتی، مقوم نظام تلقی می‌شود. برای همین است که ضدانقلاب و دشمنان ایران به کاهش آمار مشارکت مردمی در انتخابات چشم دوخته‌اند؛ تا از آن افول، مقبولیت نظام را نتیجه بگیرند.
وی ابراز اشت: حضور کمرنگ مردم در انتخابات باعث بهانه افزایش فشارهای بین‌المللی علیه منافع ملی میگردد طبعا دشمنانی که به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند؛ کاهش مشارکت را فرصتی برای اعمال فشار به انحاء مختلف بر ایران تلقی می‌کنند  
امام جمعه بخش سنخواست در انتها گفت: علی ای حال مشارکت انتخاباتی مردم، افزاینده ضریب امنیت ملی و طبعا افزایش منافع ملی است و خلاف آن یعنی کاهش مشارکت منجر به کاهش ضریب امنیت ملی و از دست رفتن منافع ملی خواهد انجامید. به همین دلیل است که نیروهای انقلابی باید در صف نخست رای دادن و نیز ایجاد زمینه حضور توده‌های مردم پای صندوق‌های رای باشند.

 

انتهای پیام

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک