سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ساعت ۹:۵۴

کاندیدای اصلح کیست؟ امام جمعه سنخواست پاسخ می دهد

با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری این سوال مهم به ذهن ها خطور می کند که کاندیدای اصلح کیست؟ امام جمعه سنخواست پاسخ این سوال را می دهد.
کاندیدای اصلح کیست؟ امام جمعه سنخواست پاسخ می دهد,

حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش سنخواست در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جاجرم ،  ضمن بیان شاخصه های منتخب اصلح گفت: اولین معیار و شاخصه منتخب اصلح، مومن بودن است یعنی ایمان به خدا و توجه به ناظر بودن خدا داشته باشد.

 وی با بیان اینکه باید فرد مومن انتخاب شود تا در  تحقق بخشیدن اهداف و آرمان شهداء و امام شهداء و رهبری از هیچ کوششی فروگذاری نکند، افزود: باید با تحقیق و بررسی فرد اصلح را برای این کار مهم برگزینیم، چراکه فرد کارآمد و متدین، احتمال خیانت اش کم است و رای مردم را امانت می داند و به امانت مردم خیانت نمی‌کند.

حجت السلام علیزاده ابراز داشت: شاخصه دوم منتخب اصلح؛ انقلابی و جهادی بودن است یعنی کسی را انتخاب کنیم که دارای همت بلند و پرکار باشد و در خدمت به مردم شب و روز نشناسد و در  کارهایش تدبیر داشته باشد،شجاع بوده و دارای عملکرد جهادی و انقلابی باشد و بدون توقع و منت ،مثل سردار دلها حاج قاسم سلیمانی خالصانه و دلسوزانه و از روی مهر و محبتبرای مردم تلاش کند.

 وی گفت: برخی گمان می کنند اگر جهادی و انقلابی نباشیم و در مقابل دشمن کوتاه بیاییم دنیای خوبی خواهیم داشت در حالی که به فرموده امام صادق علیه السلام اگر روحیه جهادی را ترک کنیم دچار ذلت خواهیم شد که  نمونه بارز آن مساله برجام بی فرجام است. که باید از آن عبرت گرفت.

وی تصریح کرد: عده ای می گفتند باید با کدخدای دهکده جهانی کنار آمد  و از جهاد در مقابل دشمن غافل شدند اما دیدید که این امید به غیر جزء خسران عظیم برای کشور ما چیزی نداشت.

 وی با بیان اینکه مدیریت شجاعانه جهادی با اشراف میدانی بر مشکلات، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند، اظهار داشت: اگر منتخب ما فرد جهادی و انقلابی  باشد، اقتصاد کشور قطعاً شکوفا می شود.

حجت الاسلام علیزاده شاخصه سوم منتخب اصلح را اعتدال در اقتصاد، و تبلیغات انتخاباتی دانست و افزود: با دقت در شیوه های تبلیغات انتخاباتی و میزان هزینه های انتخاباتی  کاندیداها، می توان فرد اصلح را شناخت چراکه میزان هزینه های تبلیغاتی کاندیداها و چگونگی هزینه کرد آن مهم است و می‌تواند معیاری برای شناخت آگاهانه کاندیدای مورد اعتماد برای مسئولیت باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسئولی بر سر کار آید که قبل از ورود به مسئولیت، خود را وامدار دیگران کرده و مجبور باشد در زمان مسئولیت وام آن ها را ادا کند به درد مسولیت نمی خورد، گفت: اینکه شخصی برای کسب آرا خود را به صاحبان ثروت، صاحبان قدرت، نزدیک کند و از تبلیغات نامتعارف استفاده کند این شخص در آینده نمی تواند خدمت صادقانه به مردم داشته باشد.

رئیس شورای امر به معروف بخش سنخواست با بیان اینکه شاخصه چهارم منتخب اصلح ،امید به لطف خدا و امید به آینده خوب است، اظهارداشت: کسی را انتخاب کنیم که به خدا امید داشته و شعارش ما می‌توانیم باشد، نه کسی که امید به غیر خدا بسته و منتظر لطف کدخدا باشد چراکه امید به خدا ،نصرت او را به همراه دارد .

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند منتخب مردم باید امیدوار به آینده باشد، برخی آیه یاس می‌خوانند و راه بن‌بست نشان می دهند اما اصلا اینطور نیست و ایران اسلامی می تواند با استفاده از ظرفیت های مختلف داخلی از شکوفاترین اقتصادهای منطقه و حتی جهان باشد.

امام جمعه بخش سنخواست افزود: متاسفانه جریانی در داخل و خارج کشور برای دمیدن روح یاس و نا امیدی دم از خزانه خالی و سایه جنگ بر کشور می زنند و می گویند آمريکا با يک بمبش می‌تواند تمام سيستم‌های نظامی ما را از کار بيندازد،ما باید برای رفع تحریم ها با کد خدای دهکده جهانی بسازیم  و از دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی، از عزت و اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی، حرفی نمیزنند.

وی با اشاره به اینکه بدترین حادثه برای یک ملت این است که امیدش به آینده را از دست بدهد، گفت: باید بدانیم که حرکت و همت امیدوارانه حلال مشکلات کشور است و جوانان ما در همه میدان‌ها سرمایه امید کشورند .

حجت الاسلام علیزاده ابراز داشت: حق نداریم بگویم راه بسته است چون فلان شخص یا فلان کشور ما را تحریم کرده است زیرا در رحمت الهی همواره به روی ما باز است، باید به آینده امیدوار بود مشکلات نباید ما را متوقف و ناامید کند زیرا ناامیدی سم است.

وی با بیان اینکه شاخصه پنجم منتخب اصلح، دشمن شناس بودن است، گفت: یعنی دشمن را بشناسد و خلاف خواست دشمن عمل کرده و دوستی و دشمنی اش برای خدا باشد .

وی ادامه داد: بفرموده امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آمریکا شیطان بزرگ است و باید او را دشمن بداریم و هرگز به کسانی که می‌خواهند با او کنار بیایند رأی ندهیم و در سوره ممتحنه آیه یکم می‌فرمایند؛ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ  ای اهل ایمان، دشمنان من و دشمنان خودتان را دوستان خود مگیرید وَمَنْ يَفْعَلْهُ مِنْكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ و هرکس از شما با دشمنان من رابطه دوستی برقرار کند مسلما از راه راست منحرف شده است افرادی که در گفتار و عملکرد می‌خواهند رضایت غربیها را کسب کنند و یا برای جلب نظر افراد خاکستری و مخالف به گونه‌ای عمل می‌کنند که آنها را به خود متمایل کنند و با زیرپا گذاشتن ارزش های انقلاب و امام، و در یک کلمه دوستی و دشمنی آنها به خاطر خدا نیست صلاحیت زمامداری دولت اسلامی را ندارند«لا تَرکَنوا اِلَی الَّذینَ ظَلَموا»؛(۱۱۳،هود) بر ظالمان تکیه ننمایید.

خطیب جمعه سنخواست با اشاره به اینکه غفلت از دشمن افتخاری ندارد، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید کسانی سرکار نیایند که بخواهند با تملق گویی به غرب به دولت‌های غربی به دولت‌های زورگو و مستکبر به خیال خودشان بخواهند برای خودشان موقعیتی در سطح بین‌المللی دست و پا کنند،

وی با تاکید بر اینکه اگر کسانی بر سر کار بیاید که در مراکز گوناگون سیاسی یا اقتصادی به جای اینکه به فکر ادامه راه امام و ارزشها و اصول ترسیم شده به وسیله امام باشند، به فکر بدست آوردن دل فلان قدرت غربی و فلان مستکبر بین المللی باشند برای ملت ایران مصیبت خواهد بود، اظهار کرد:دشمن مشغول دشمنی است ،اما بعضی از جریانهای داخل کشور ما از این نقطه غفلت کردند و هنوز دشمنی کشورهای غربی و اروپایی را باور نکرده اند.

  حجت السلام علیزاده گفت: مقام معظم رهبری از برخی مسئولین بی بصیرت و دنباله روی غرب گلایه کردند و فرمودند این روزها حرف هایی شنیده می شود که مایه تعجب و تاسف بود و از رسانه‌های دشمن مطرح شد و تکرار حرفهای خصمانه دشمن بود و بعضی از این حرف ها، تکرار حرف های آمریکاست به کسی رای بدهیم که دشمن شناس باشد و فریب  لبخند و نیرنگ های دشمن را نخورد .

وی شاخصه ششم منتخب اصلح را مقاوم و استکبارستیز بودن دانست و ابراز داشت: به کسانی رای دهیم که دشمن از آنها می ترسد، نه آنها که از دشمن می ترسند  مدیر شجاع مثل فرمانده شجاع کارها را پیش می‌برد و دشمن نمی‌تواند از راه ترس بر تصمیمات او اثر بگذارند .

امام جمعه بخش سنخواست با تاکید بر اینکه تلاش کنیم کسانی سر کار بیایند که مصداق آیه (إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا) باشند، ایستادگی در مقابل زورگویان و قدرتمندان، شجاع باشند و خود را نبازند گفت: مقاومت موجب عقب‌نشینی دشمن می‌شود، بر خلاف تسلیم وقتی که دشمن به شما زور می‌گوید، اگر شما یک قدم به عقب برداشتید، او جلو می‌آید.

وی شاخصه هفتم منتخب اصلح برای ریاست جمهوری را تخصص و کاردانی دانست و افزود: کسی را انتخاب کنیم  که با کفایت و کارآمد و متعهد و متخصص باشد امیرالمومنین علی علیه السلام می‌فرمایند؛وَ لا یَحمِلُ هَذَا العَلَم اِلّا اَهلُ البَصَرِ و الصَّبر.(۱)  پرچم زمامداری و مدیریت جامعه را جز افراد آگاه و با استقامت و عالم به جایگاه حق به دوش نمی کشند در واگذاری مسئولیت ها توانمندی و کاردانی را فرد را در نظر بگیریم، و فریب مدعیان بی هنر را نخوریم.

وی ابراز داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هرگاه در کشور مدیریت انقلابی، فعال و پر تحرک داشتیم کارها پیش رفته است و هر جا مدیریت های ضعیف بی حال، ناامید، غیر انقلابی و بی‌تحرک داشتیم کارها متوقف یا منحرف شده است آنچه مورد نیاز ملت و کشور است، مدیر کارآمد و باکفایت، است.

حجت الاسلام علیزلده شاخصه هشتم منتخب اصلح را، با تقوا و پاکدست بودن دانست و با اشاره به آیه قرآنی گفت: إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ  بی‌تردید گرامی ترین شما نزد خدا پرهیزکارترین شماست. به کسانی رای دهیم که در نزد خداوند، گرامی تر هستند، نه آنان که مورد حمایت شبکه‌های ماهواره‌ای معاند قرار دارند.

وی با اشاره به آیه قرآنی دیگر افزود: قَالَ اجْعَلْنِي عَلَىٰ خَزَائِنِ الْأَرْضِ ۖ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيم بر طبق آیه شریفه یک حاکم اسلامی، هم باید پاکدست ودرستکار باشد و هم دانا و توانمند ، یعنی تعهد در کنار تخصص، هر کدام از این دو ویژگی اگر در یک مسئول نباشد کشور دچار مشکل می گردد اگر مسئولی متعهد باشد ولی تخصص و علم کافی برای تصدی مسئولیت نداشته باشد با تصمیمات نادرست، بیت‌المال را هدر می‌دهد و کشورش را به چالش می کشد، همچنین اگر تخصص داشته باشد ولی انسان پاکدست و درستکاری نباشد همان اتفاقی را شاهد خواهیم بود که هر از چندگاهی خبر آن را میشنویم، اتفاقاتی که موجب سلب اعتماد مردم از حکومت اسلامی می شود

وی با بیان اینکه اگر مسئول متعهد نباشد با گفتار و کردارش آب به آسیاب دشمن میریزد و کار را به جایی می کشاند، که رهبر انقلاب از کلام او ابراز تاسف میکند و او را توبیخ میکند گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند آن کسی که تقوای لازم را ندارد و اهل معنویات نیست، و اهل دنیا است و فقط برای نام و نشان و استفاده های شخصی، این مسئولیت را میخواهد او لایق و شایسته این کار نیست باید منتخب ما پاکدست و باتقوا باشد تا بتوان برای واگذاری مسئولیت به او اعتماد کرد اولین و مهمترین شرط واگذاری مسئولیت تقواست.

 خطیب نماز جمعه سنخواست افزود: شاخصه نهم منتخب اصلح ، راستگویی و درستکاری است، کسی که دروغگو و منافق نباشد اِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ كَاذِبٌ كَفَّارٌقطعاً خدا آن کس را که دروغگو و ناسپاس است را هدایت نمی کند کسی را انتخاب کنیم  بامردم راستگو وصادق باشد، با تقلب و خدعه و فریب و دورویی  با مردم برخورد نکند از دورو ها و دو رنگ ها ،و ظاهر و باطن، مختلف ها، بایستی ترسید، خیلی اوقات در طول تاریخ، اسلام از این دو رنگی ها، یکی نبودن ظاهر و باطن اشخاص، ضربه خورده است.

وی به شاخصه دهمم منتخب اصلح اشاره کرد و گفت: شاخصه دهم منتخب اصلح ، توکل به خدا و عدم اعتماد به دشمن است يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد. بر خدا توکل کنید و وعده نصرت الهی را باور کنید.

وی با بیان اینکه اعتماد و توکل به خدا باعث خواهد شد در میدان‌های مختلف رویارویی، با نظام بین‌الملل، مقهور قدرت ظاهری و مادی ابرقدرت‌ها نشوید و در مقابل آن‌ها، دچار ضعف‌وسستی نگردید افزود: از نگاه امام، راه رسیدن به موفقیت، عزت ملی و کسب افتخارات در عرصه‌های مختلف، در توکل و اعتماد به خداوند خواهد بود.

حجت الاسلام علیزاده ابراز داشت: گروهی توکل بر خدا کردند و جز او به کسی اطمینان ندارند، اما گروهی دیگر امیدشان به غیر خداست و سعی می‌کنند به افراد قدرتمند متصل شوند و تکیه‌گاه خود را طاغوت ها قرار می دهند هنگام انتخابات دقت کنیم که کدام کاندیدا به خدا توکل دارد و کدام به غرب تکیه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه توکل موجب امید به خدا میشود، این امید در مسئولین موجب می‌شود در محاسبات خودشان خدا و خواست او را در نظر بگیرند و از او درخواست کمک کنند گفت: تنها راه خلاصی از کید و شر دشمنان، توکل به خدا و صبر  در میدان و مجاهدت است خطاست اگر تصور کنیم بدون تکیه به قدرت الهی بدون استمداد از قدرت الهی، خواهیم توانست قدم از قدم برداریم کار با برکت آن کاری است که همراه با روحیه اخلاص و توان طلبی و استغاثه از پروردگار باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش سنخواست شاخصه یازدهم منتخب اصلح را، اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و اعتماد به تولید داخلی دانست و تاکید کرد: وقتی میتوانیم باتکیه بر توان داخلی،واقتصاد مقاومتی سر پا بایستیم چرا دست خود را در مقابل بیگانگان دراز کنیماز تحریمها نترسیم و از ترس تحریم ها سلطه دشمن را ننپذیریم و اجازه نفوذ را به دشمن ندهیم.

وی افزود: کسانی که به توانمندی نیروهای داخلی ایمان دارند و غرب‌گرا نیستند باید انتخاب گردند به کسی رای دهیم  که تکیه و توکل اش بر خدا باشد و با تمام وجود به اقتصاد مقاومتی وتوان داخلی معتقد باشد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک