دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۰۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ساعت ۳:۲۷
قوامی:

فرصت های کارآفرینی تخریب شده است/خراسان شمالی همچنان چشم انتظار تحولی بنیادی در توسعه صنایع مادر

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: بسترهای مناسب برای رشد اشتغال هایی بر پایه کارآفرینی در کشور فراهم نشده و متاسفانه فرصت های کارآفرینی نیز تخریب شده اند.
فرصت های کارآفرینی تخریب شده است/خراسان شمالی همچنان چشم انتظار تحولی بنیادی در توسعه صنایع مادر,

به گزارش خبرنگار عصر اترک، هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این نکته که بخشی از فضای کسب و کار در کشور، وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: موتور توسعه اقتصادی کشور، کارآفرینان خواهند بود.

با این وجود، وی تصریح کرد: این در حالی است که با توجه به اینکه بسترهای مناسب برای رشد کارآفرینی فراهم نشده است، فرصت های کارآفرینی نیز تخریب شده اند.

وی در ادامه در همین باره بیان کرد: بر اساس مرکز آمار ایران، در سال 86 یک میلیون و 233هزار کارفرما در کشور فعال بوده اند و این در حالی است که درپایان سال 95 این تعداد به 812 هزار نفر کارفرما رسیده است.

قوامی در ادامه عنوان کرد: مرکز آمار ایران اعلام کرده است که طی سال های 84 تا 95 تعداد شاغلان در کشور از 20 میلیون و 619 هزار نفر به 22 میلیون و 580 هزار نفر رسیده است، اما وقتی این آمارها را تجزیه و تحلیل می کنیم، می بینیم که به تعداد اشتغال هایی از جمله کارمندی، کوله بری، فروشندگی در معابر و متروها اضافه شده است، در حالیکه شاخص اشتغال های پایدار و خوب سیر نزولی داشته اند.

در عین حال، وی با اشاره به خراسان شمالی نیز اظهار کرد: خراسان شمالی، استانی مهاجر فرست است نه استان مهاجر پذیر.

وی گفت: درصورتیکه در این استان در زمینه رشد شاخص های زیر ساختی و رشد صنایع مادر استان تحولی بنیادی رخ می داد، در حال حاضر خراسان شمالی در لیست استان های مهاجر پذیر قرار می گرفت.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هنوز که هنوز است خراسان شمالی پس از گذشت 13 سال منتظر اجرای طرح های توسعه ای در مجتمع پتروشیمی خراسان، مجتمع صنعتی فولاد و کارخانه لوله گستر اسفراین و ... است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه ریلی اسفراین-بجنورد- شیروان گفت: رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در سال 94 کلنگ این پروژه را بر زمین زد و مصوب کرد تا 300 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص داده شود اما هنوز یک دلار هم اختصاص نیافته است.

وی تصریح کرد: یک سکوت مرگبار در استان حاکم است.

قوامی در پایان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد: این پروژه ها را جزو پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی بداند و یک تکانی برای توسعه آنها بدهد.

انتهای پیام/

 

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک