جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۷۹۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ساعت ۰:۵۶

پروژه ای ناتمام با قدمت ۱۰ ساله که لنگ یک میلیارد تومان است

مجتمع فرهنگی و هنری شهید صادقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه یکی از پروژه ها نیمه تمامی است که 10 سال پیش کلنگ آن بر زمین خورد اما هنوز به گفته مسئولین حدود یک میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا به سرانجام برسد.
پروژه ای ناتمام با قدمت 10 ساله که لنگ یک میلیارد تومان است,

به گزارش عصراترک به نقل از پایگاه خبری گرمه، طرح ها و پروژه های نیمه کاره و ناتمام  که مرور زمان و مستهلک شدن در برخی موارد حتی دیگر صرفه اقتصادی و بهره برداری این پروزه ها را زیر سئوال می برد مشکلی است که دامنگیر بسیاری از پروژه ها شده که شهرستان گرمه هم از این قافله عقب نمانده است.

 

در شهرستان گرمه نیز همچون نقاط مختلف کشور پروژه های نیمه تمام زیادی وجود دارد که از جمله آنها می توان به استخر سرپوشیده شنا واقع در مجموعه ورزشی آزادی گرمه، ساختمان نیمه کاره کتابخانه شهر ایور، مجتمع فرهنگی هنری شهیدصادقی،  ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مصلی نماز جمعه، و.. چندین مورد دیگر اشاره کرد.

در دنیای امروز توسعه زیرساخت های عمرانی یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی درهر کشوری محسوب می شود. چرا که اصولا بخش های عمرانی بستری اولیه برای شکل گیری پیشرفت دربخش های دیگر هستند. اما توسعه عمرانی ارتباط مستقیمی با چگونگی تخصیص ومدیریت بودجه به این بخش دارد.

یکی از پروژه های نیمه تمام که ذهن تعداد بسیار زیادی از مردم شهرستان گرمه را به خود معطوف و مشغول کرده است، پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهیدصادقی واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه می باشد که ما برای تهیه گزارش به سراغ مردم و مسئولین رفتیم تا علت را جویا شویم.


حدود 10 سال از کلنگ زنی پروژه می گذرد
اکبری یکی از هنرمندان شهر گرمه اظهار کرد: از زمانی که بنده به یاد دارم یعنی تقریبا سال 85 - 86 کلنگ این ساختمان زده شد و الان حدود 10 سالی می شود که بصورت منقطع بخش هایی از ساختمان پیشرفت فیزیکی داشته است، اما هنوز برای تکمیل شدن این پروژه به زمان و بودجه زیادی نیاز است.

وی ادامه داد: حتی آن قسمت هایی از ساختمان که ظاهرا تکمیل شده و مورد بهره برداری نیز قرار گرفته بود، بعضا نواقص بسیار بزرگ و چشمگیری داشت و دارد که جای بسی تجب دارد که نشان از کارشکنی استادکار و یا پیمانکار پروژه بوده است.

وی بیان داشت: برای بنده جای سوال است زمانی که تصمیم به طراحی و اجرای یک پروژه بزرگ گرفته می شود، مگر تعیین بودجه و زمان اتمام پروژه در نظز گرفته نمی شود که حالا پس از گذشت چندسال، هم پروژه نقص دارد و هم تکمیل نشده است! پس بودجه ای که برای ساخت این مجتمع تعریف شده دقیقا کجا رفته است؟ این سوالاتی هست که بصورت ناخودآگاه ذهن خیلی از مردم را به این مساله مشغول کرده است و حرف من نوعی به تنهایی نیست.


بعید می دانم پروژه ها به این زودی به سر انجام برسد
حسن زاده یکی از فرهنگیان شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: بعید می دانم که به این زودی ها مشکل این طرح ها و پروژه ها به سرانجام برسد،‌ چون برخی از این طرح ها بدون مطالعات اولیه و نیاز سنجی واقعی آغاز به کار کرده و اکنون با گذشت چندین سال از شروع بکار آنها دیگر هیچ نیازی به استفاده از آن احساس نمی شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه به دلیل مرور زمان بسیاری از این طرح ها حتی با پیشرفت های بالای 50 درصد بخاطر نبود بودجه و صرفه اقتصادی نیمه کاره مانده ودیگر حتی موضوعیت نداشته و از دایره انتفاع و سودآوری خارج شده است، تصریح کرد: طرح ها و پروژه های نیمه تمام بار سنگینی بر دوش بخش های اقتصادی و عمرانی دولت گذاشته است که باید هرچه سریعتر برای حل مشکلات آنها چاره اندیشی مناسبی صورت گیرد.

مجتمع شهید صادقی تقریبا یک میلیارد تومان بودجه نیاز دارد
ابراهیم عباسپور رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه در این رابطه بیان داشت: تا کنون تقریبا 70 درصد پروژه کامل و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر مجتمع، قسمت سالن همایش ها "آمفی تئاتر" می باشد که سفت کاری آن انجام شده و بحث تجهیز و نازک کاری سالن باقیمانده است که آن هم حدود یک میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که تکمیل شود.

عباسپور با بیان اینکه تنها 20 درصد پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهیدصادقی باقیمانده اظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست دولت در خصوص واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی ( واگذاری ماده 27 ) برای تکمیل و تجهیز می باشد، ما آمادگی خود را برای واگذاری به بخش خصوصی   اعلام می کنیم.

وی افزود: علاقمندان می توانند جهت مشارکت در تکمیل و تجهیز مجتمع  همه روزه در ساعت اداری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه واقع در میدان ارشاد مراجعه نموده و یا با شماره های 32505461-058 تماس حاصل نمایند./انتهای پیام
خبرنگار: محمدصادق بابائی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک