جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ساعت ۴:۲۳

غرش بی پایان کامیون ها بر سر گرمه ای ها

شهرستان گرمه طبق آمار بیشترین خودروی سنگین را به نسبت جمعیت در استان به خود اختصاص داده و به شهر کامیون داران معروف است.
غرش بی پایان کامیون ها بر سر گرمه ای ها,

به گزارش عصر اترک، به نقل از پایگاه خبری گرمه، با وجود قرار داشتن تعاونی کامیون داران با 21 هزار متر مربع توقفگاه در این شهر، بعضی از رانندگان از این مکان استفاده بهینه نمی کنند، به طوری که وقتی در خیابان ها و کوچه های این شهر قدم می زنیم شاهد حضور خودروهای سنگین جلوی در برخی منازل هستیم.خودروهایی که با توقف خود در اماکن مسکونی نارضایتی هایی را برای شهروندان ایجاد کرده اند.

مواردی همچون ایجاد ترافیک و تردد سخت برای خودروهای درون شهری، تخریب محیط زیست، ایجاد سر و صدا برای همسایگان و آلودگی معابر  بخشی از اثرات پارک این غول های جاده در معابر کوچک و بزرگ گرمه است.

پایگاه خبری گرمه و نمایندگی روزنامه خراسان شمالی طی سال 96 بارها به این مشکل پرداختند ولی گلایه ها هنوز هم نسبت به پارک کامیون ها در شهر وجود دارد  این در حالی است که مکانی برای پارک کامیون ها در بیرون از شهر در نظر گرفته شده است.

 مسئولان وقت وعده هایی در رابطه با سر و سامان یافتن این موضوع داده بودند ولی هنوز هم شاهد حضور این خودروها در کوچه ها و خیابان ها هستیم.

در همین باره به سراغ مردم و همچنین کامیون داران  می رویم و علت پارک خودروهایشان را در جلوی منازل شان جویا می شویم.

پارک کردن کامیون ها در کوچه آرامش را از همسایه ها گرفته  است

اصغری یکی از شهروندان گرمه ای می گوید: پنج سال است در کوچه ای زندگی می کنم که 3 نفر از همسایه هایم کامیون دارند و با پارک ماشین های خود جلوی منازل آرامش را از ما گرفته اند.

وی ادامه می دهد: رفت و آمد و پارک کامیون در کوچه ها و محل سکونت به ویژه برای کودکان بسیار خطرآفرین است.

یکی از شهروندان غیر بومی نیز اظهارمی کند: کمتر از یک سال است در این شهر مستقر شده ام اما به خاطر پارک کردن خودروی همسایه جلوی منزل مان می خواهم از این کوچه بروم.

رسولی ابراز می کند: چند بار به همسایه مان تذکر داده ام اما برخورد خوبی با من ندارد و همچنان با سر و صدای ناشی از روشن کردن کامیون موجب سلب آرامش ما می شود در حالی که داخل شهر محل تردد خودروهای سنگین نیست.

فاصله خانه تا ترمینال خیلی دور است

محمدی یکی از کامیون داران این شهر می گوید: با توجه به این که مسافت خانه تا ترمینال زیاد است کامیون خود را جلوی خانه پارک می کنم تا دسترسی به آن راحت تر باشد.

یکی دیگر از کامیون داران نیز اظهارمی کند: نظافت ماشین جلوی حیاط راحت تر است به همین دلیل کامیون خود را جلوی منزلم  پارک می کنم.
وی ادامه می دهد: امنیت ترمینال بیشتر است ولی این کامیون امانت است و وقتی جلوی منزل پارک باشد خیالم آسوده تر است.

یکی دیگر از کامیون داران تصریح می کند: با توجه به این که شاگرد ندارم و تنهایی رانندگی می کنم برایم مقدور نیست خودرویم را در ترمینال پارک کنم و به منزل برگردم.

امانی اظهار می کند: هوا سرد شده است و مجبورم هر شب ساعت دو یا سه صبح ماشین را روشن کنم تا چند دقیقه ای کار کند و گرم  شود به همین دلیل ماشین را جلوی منزلم پارک می کنم.

کامیون دار دیگری هم  می گوید: عضو تعاونی کامیون داران گرمه نیستم و جایی هم برای توقف کامیون ما در داخل شهر در نظر گرفته نشده است و اگر بخواهم کامیون خود را در تعاونی های شهرستان پارک کنم از نظر مالی برایم به صرفه نیست.

حسن زاده تصریح می کند: راننده کامیون هستم و با توجه به حقوقی که می گیرم برایم به صرفه نیست که ماشین را به تعاونی ببرم و هر روز برای انجام امور هزینه آژانس بپردازم.

علیزاده یکی از رانندگان خودروی سنگین نیز ابراز می کند: بیش از 20 سال است که کامیونم را جلوی در منزلم پارک می کنم و چون گاهی نیمه شب به جاده می روم پارک کردن ماشین در جای دیگر برایم مقدور نیست.

عبور کامیون ها از معابر شهری آسیب جدی به زیرساخت ها وارد می کند

 شهردار گرمه در این باره می گوید: وجود کامیون های سنگین در  معابر شهری، خیابان های فرعی و بعضاً کم عرض که زیرسازی آن ها برای خودروهای درون شهری پیش بینی شده، آسیب جدی به زیرساخت ها وارد می کند و اکثر مواقع شاهد ترکیدگی لوله آب، تخریب آسفالت و نشست زمین هستیم و این خود باعث بالا رفتن هزینه های عمرانی و تحمیل مضاعف این هزینه ها در به سازی معابر شهری می شود.

صادقی با بیان این که در صورت حذف این هزینه‌ها می شود به ایجاد طرح های جدید از محل صرفه جویی در هزینه کرد به سازی معابر امیدوار بود می افزاید: مشکلاتی که بعضی از رانندگان مطرح کرده اند معضلات اساسی نیست و نمی شود به دلیل چنین مسائل جزئی آسیب های جدی به شهر وارد کرد.

 وی با بیان این که تقریباً در هیچ جای کشور وجود وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر و معابر کم عرض معمول نیست تصریح می کند: تلاش خواهیم کرد از ورود کامیون ها به شهر جلوگیری کنیم.

دوربین های سطح شهر تخلفات رانندگان را ثبت می کند

فرمانده انتظامی گرمه هم با اشاره به نصب دوربین مدار بسته در 6 نقطه این شهر در سال جاری می گوید: ثبت تخلفات رانندگان، جلوگیری از بروز حوادث رانندگی و برخورد با رانندگان خاطی و متخلف در خیابان ها و میادین پرتردد به وسیله این دوربین ها انجام می شود.

سرهنگ حدادیان می افزاید: این شهرستان با وجود سه تعاونی در شهر گرمه، درق و ایور می تواند پاسخگوی رانندگان باشد و امید است با بهره برداری از کنارگذر خلیج فارس مشکلات تردد کامیون داران در سطح شهر برطرف شود./انتهای پیام

/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک