جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ساعت ۳:۲۴

درمانگاه هلال احمر گرمه در انتظار کسب اعتبار از مجمع خیرین سراسرکشور

تاسیس و راه اندازی درمانگاه شبانه روزی با تعرفه ویزیت دولتی یک غنیمت بزرگ برای مردم کم برخوردار نقاط مختلف شهرستان گرمه محسوب می شود.
درمانگاه هلال احمر گرمه در انتظار کسب اعتبار از مجمع خیرین سراسرکشور,

به گزارش عصر اترک به نقل از پایگاه خبری گرمه، باتوجه به جمعیت شهرستان گرمه واینکه این شهرستان از مناطق محرم کشور است  هلال احمر جهت کمک به مردم منطقه و با توجه به اینکه  اهالی این منطقه بعضا از نظر مالی ضعیف هستن و نیاز به کمک‌ و مساعدت دارند، هلال احمر درمانگاه را درقالب کارهای درمانی و بهداشتی جهت مساعدت به مردم بی بضاعت منطقه در دستور کار خود قرار داده است.

جمعیت هلال احمر گرمه با هدف کمک کردن به مردم بی بضاعت و فقیر و کم درآمد و مناطق محروم  و امداد و نجات با پشتوانه خیرین شهرستان و برای سهولت در دسترسی به پزشک متخصص ولو به اندازه یک روز در هفته و استفاده از خدمات درمانی با نرخ معقول کار خود را آغاز نمود، و اکنون با در نظر گرفتن یک ساختمان مسکونی استیجاری موقت در داخل شهر گرمه بزودی فعالیت خود را بطور رسمی آغاز می کند.

در این رابطه خبرنگار پایگاه خبری گرمه، گزارشی مفصلی از تعدادی مردم شهرستان تهیه کرده است که با هم در ذیل میخوانیم؛


راه اندازی و تاسیس درمانگاه تخصصی در گرمه یک نعمت و غنیمت مادی و معنوی بزرگ است
عباس زاده یکی از شهروندان گرمه ای با ابراز خرسندی در خصوص راه اندازی درمانگاه تخصصی هلال احمر در این شهرستان گفت: بنده و خانواده ام در اکثر اوقات که بیماری یا حادثه ای برایمان اتفاق می افتد، با این وضع بیکاری و مشکلات مالی از ترس خرج های زیاد و هزینه های پزشکی گاهی اوقات از رفتن به مطب دکتر، کلینیک و بیمارستان جاجرم که از محل زندگیمان فاصله زیادی داشت، امتناع کرده و به مصرف داروهای خانگی و روش های سنتی بسنده میکنیم.

وی ادامه داد: اما اکنون که خبر راه اندازی و تاسیس یک درمانگاه تخصصی توسط جمعیت هلال احمر در شهرستان با این شرایط که از تعرفه های دولتی برای ویزیت استفاده خواهند کرد را شنیدم، واقعا بسیار خوشحال و خرسند شدم، چرا که این کار یک نعمت و غنیمت مادی و معنوی برای همه مردم نقاط مختلف شهرستان است.

درمانگاه تخصصی یکی از نیازهای مهم مردم شهرستان بود
حاج طالبی یکی دیگر از شهروندان ساکن شهر ایور که از دوری راه تا مرکز درمانی مجهز و خدمات رسانی نامطلوب برخی مراکز درمانی گلایه مند بود بیان داشت: بارها برای خودم و اطرافیانم پیش آمده که برای بیماری های مختلف به بیمارستان شهر همجوار مراجعه کرده ایم، و با اشتباهات واضح در تشخیص بیماری و بعضا در تجویز دارو و...مواجه میشدیم، که همه حاصل از عدم داشتن تخصص کافی در تشخیص بیماری و درمان صحیح و اصولی بیمار بود.

وی افزود: اما با راه اندازی درمانگاه تخصصی در شهر گرمه که واقعا یکی از نیازهای مهم برای قشر کم درآمد شهرستان بود، که در آن پزشک های متخصص و با تجربه استفاده و بکارگیری خواهند شد، قطعا خیلی از این قبیل مسائلی که حاصل از اشتباهات فردی بود، مرتفع خواهد شد.

 

راه اندازی درمانگاه در انتظار پروانه فعالیت از دانشگاه علوم پزشکی
حسن محمودیان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گرمه گفت: ساختمان درمانگاه تخصصی هلال احمر از چندماه پیش اجاره شده و همه امور تعمیر و تجهیز و آماده سازی این درمانگاه آماده شده و مورد تایید مدیریت فنی دانگاهش علوم پزشکی استان نیز قرار گرفته و منتظر پروانه بهره برداری (فعالیت) از سوی دانشگاه می باشد.

وی ابراز داشت: پس از اینکه قرارداد اجاره ساختمان بسته شد، بلافاصله اقدامات لازم برای فضاسازی داخلی متناسب با آیتم های علوم پزشکی تهیه شد، و اکنون نیز با مبلغی بالغ بر 430 میلیون ریال از طریق کمک های مردمی و خیرین شهرستان بابت تعمیر و تجهیز، ساختمان موقت درمانگاه تخصصی هلال احمر آماده بهره برداری مردم شریف شهرستان گرمه می باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر گرمه با اعلام اینکه نیروی انسانی مورد نیاز برای درمانگاه (شامل: پزشک، پرستار، ماما و..) مشخص شده افزود: خدمات اولیه این درمانگاه شامل: خدمات پزشک عمومی، خدمات پرستاری و کلیه امور مربوط به سطح یک درمانی می باشد که در مراحل بعد خدماتی همچون دندانپزشکی، بینایی سنجی و... نیز به موارد قبلی افزوده خواهد شد.

 

وی در رابطه با تجهیز ساختمان موقت درمانگاه تخصصی هلال احمر تصریح کرد: بخشی از این تجهیزات توسط جمعیت هلال احمر استان و بخشی نیز توسط معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر کشور با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری شده است.

محمودیان افزود: این تجهیزات شامل ۲ تخت برقی بیمارستانی، تخت سی .پی.آر،دستگاه اکسیژن ساز،دستگاه نوار قلب،سونوکید مامایی ،دستگاه اتو کلاو و سایر تجهیزات پزشکی است.

وی در پایان یکی دیگر از ویژگی های این درمانگاه را ارائه خدمات درمانی مناسب به اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر از طریق واحد مددکاری هلال احمر دانست و گفت: با بهره برداری از این درمانگاه ، بیماران در شهرهای گرمه، ایور، درق ،روستاهای همجوار و همچنین روستاهای استان سمنان که نزدیک به شهرستان گرمه هستند، از خدمات این مرکز درمانی بهرمند خواهند شد./انتهای پیام/محمدصادق بابائی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک