جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ساعت ۳:۵۳

گزارشی از نخستین بازارچه خیریه در گرمه

بازارچه خیریه، با هدف حمایت از تولیدکنندگان خانگی و خانواده‌های نیازمند در کانکس های خیابان امام حسن مجتبی(ع) شهر گرمه با ارایه کارها و محصولات خانگی زنان هنرمند و توانمند مرکز خیریه و نیکوکاری ریحانه النبی(ص) برپا شد.
 گزارشی از  نخستین بازارچه خیریه در گرمه,

به گزارش پایگاه خبری گرمه، حمایت از خانواده های نیازمند اعم از بدسرپرست یا بی سرپرست و همچنین کودکان کار و بازگرداندن آنها به چرخه تحصیل، بخشی از اهداف و برنامه‌های  مرکز نیکوکاری و خیریه ریحانه النبی(ص) است و عواید این بازارچه‌های هفتگی در همین زمینه مصرف می‌شود.

شرکت در بازارچه خیریه به رغم سردی هوا و مشکلات ناشی از آن دستاوردهای مثبتی برای بانوان مرکز نیکوکاری داشت از جمله: همراهی و همدلی زنان خیریه با یکدیگر در پیدا کردن ایده‌های نو و تمرین کار گروهی و مشارکتی همچنین کسب تجربه در زمینه بازاریابی و عرضه تولیدات متناسب با نیاز بازار.

با توجه به اولین تجربه مرکز نیوکاری ریحانه النبی در مشارکت بازارچه خیریه، به نظر می رسد برگزاری بازارچه‌هایی از این دست انگیزه و روحیه لازم را برای کارآفرینی و نیز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که یکی از هدف های عمده خیریه است، فراهم می کند.

در همین رابطه با مراجعه حضوری که به همراه گروه پایگاه خبری گرمه به این بازارچه خیریه هفتگی داشتیم، از بعضی از غرفه داران گزارشی را در رابطه با برپایی بازارچه تهیه کردیم که در ذیل میتوانیذ مطالعه نمایید؛

بازارچه خیریه با هدف خودکفایی خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست راه اندازی شد
معصومه طالبی مسئول مرکز نیکوکاری ریحانه النبی(ص) در رابطه با چگونگی برگ
پایی بازارچه گفت: بعد از مراجعات بیش از حد برخی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست و با نوجه به فشارهای زیاد اقتصادی بر خانواده های تحت حمایت مرکز نیکوکاری، و پس از برگزاری چندین جلسه همفکری با همکاران مرکز و تعدادی از نیکوکاران تصمیم بر آن گرفتیم که ما با تهیه یک مکان مناسب برای خانم هایی که استعداد و هنری در زمینه مواد غذایی دارند، یک نوع درآمدزایی و زمینه خودکفایی را برای این عزیزان فراهم آوریم که سرانجام با حمایت شورای اسلامی جدید شهر گرمه و همکاری و مساعدت شهرداری توانستیم از غرفه های سابق بازار میوه و تره بار شهر برای برپایی بازارچه هفتگی خیریه استفاده کنیم.

 وی افزود: محصولات عرضه شده توسط زنان متناسب با نیاز بازار و دربرگیرنده سلیقه های متفاوت می‌تواند بازار بهتری را برای آنان فراهم سازد که ناگزیر آموزش‌های مرتبط را برای زنان و دست اندرکاران بازارچه ضروری می‌سازد.

برپایی چنین بازارچه ای کمک بسیار بزرگی برای مخارج زندگیمان شده
فرزین یکی از غرفه داران بازارچه خیریه ابراز داشت:  واقعا برای بنده که شوهرم بعد از حادثه رانندگی که برایش رخ داد، تقریبا بیکار است، و گذران زندگی همچون دیگر خانواده ها تحت فشار اقتصادی موجود قدری برایمان سخت شده بود، برپایی چنین بازارچه ای کمک بسیار بزرگی برای مخارج زندگیمان شده که ان شاءلله برای بعدها فرزتر و بهتر با همکاری دوستان موفق‌تر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: از مسئول محترم مرکز نیکوکاری  شورای اسلامی شهر بابت ایده و اجرای برگزاری بازارچه خیریه خیلی سپاسگزارم، چرا که بنده هم تونستم باکمک این عزیزان و دوستان کار یاد بگیرم، اعتماد به نفسم بیشتر تقویت شد، از طرفی به نوعی کمک خرج برای گذران زندگی ام شد و از همه مهمتر دوستان خوبی پیدا کردم. از تمامی مسئولان کمال تشکر را دارم و با هیچ کلمه نمیشه این سپاسگزاری را ادا کنم.


بازارچه خیریه برای من یک تجربه متفاوت و جدید بود
یکی دیگر از غرفه داران که حاضر به بردن نامش در متن گزارش نشد گفت: شرکت در بازارچه برای من یک حس نو بود که تا حالا تجربه‌اش نکرده بودم. خوشحالم از اینکه اومدم خیلی چیزا یاد گرفتم با خانمای دیگه آشنا شدم.
این زن بی سرپرست گفت: بازارچه برای من تعامل بین زنانی بود که یک دنیا مرد بودند و برای خودشون عزت نفسی بی نظیر داشتن، بودن در کنار این بانوان بهترین تجربه بود.

مسئولین از برپایی بازارچه های خیریه حمایت کنند نه جلوگیری و سنگ اندازی

حسن زاده یکی از بازدیدکنندگان از بازارچه خیریه اظهار داشت: از آنجایی که بنده و دیگر اعضای خانواده ام به خوراکی های سنتی علاقه خاصی داریم، این بازارچه که هرگونه خوراکی و تنقلات خانگی را در خود جای داده بود، بهترین بازارچه سنتی و بومی بوده که طی چندسال اخیر دیده و تجربه کرده ام.

این شهروند گرمه ای عنوان کرد: بنظر بنده مسئولین شهر بایستی با حمایت های مادی و معنوی خود باعث رشد و گسترش این نوع مشاغل سنتی و سالم شوند، نه اینکه بعضا مشاهده کرده و شنیده ایم که برخی مسئولین دراین رابطه سنگ اندازی هایی نیز برای عدم برپایی بازارچه را داشته اند. آن هم برای کسانی که خرجی روزمره شان بسته به برگزاری اینگونه بازارچه ها می باشد.

 

 

خبرنگار: محمدصادق بابائی

/انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک