جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۹۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ساعت ۲۳:۲۷

پرسه سگ‌های ولگرد در معابر و پارک‌های گرمه/بی توجهی ارگانهای مرتبط نسبت به جمع‌آوری

با توجه به شکایت های دریافت شده از سوی شهروندان گرمه ای مبنی بر رعب و وحشت به سبب افزایش سگ‌های ولگرد در سطح شهر، نیازمند رسیدگی از سوی ارگان مرتبط با این مشکل می باشد.
پرسه سگ‌های ولگرد در معابر و پارک‌های گرمه/بی توجهی ارگانهای مرتبط نسبت به جمع‌آوری,

به گزارش عصراترک به نقل از پایگاه خبری گرمه، امروز در حالی که وجود سگ‌های ولگرد در معابر عمومی و داخل شهر سبب رعب و وحشت کودکان یا سایر افراد می‌شود جامعه ما با معضلی همانند سگ گردانی در معابر و نگهداری حیوانات مواجه است در حالی که این حیوانات می‌توانند به‌آسانی ناقل هرگونه آلودگی باش

همزیستی انسان ها و حیوان ها بعضی وقت ها آنقدر بالا می گیرد که کوچه های شهر به جولانگاه حیوانات بدل می شود اما این اتفاق می تواند تبعات بهداشتی و اجتماعی ناخوشایندی به همراه داشته باشد.

جولان سگ های ولگرد در برخی خیابان ها و کوچه های گرمه گلایه های فراوانی را در بین شهروندان به وجود آورده است که طی تماسی برخی شهروندان گرمه و پیام تلگرامی به گروه شهروند خبرنگار که زیرنظر پایگاه خبری گرمه می باشد، خواهان برطرف شدن این مشکل شدند.

یکی از شهروندان در این خصوص  گفت: گله های  4 تا 5 قلاده ای یا کمتر و بیشتر سگ هایی که به علت گرم شدن هوا و کمبود مواد غذایی به سطح شهر هجوم آورده و از شدت گرسنگی هر آن احتمال دارد به رهگذران حمله کنند، موجب شده تا زنان، کودکان و افراد سالخورده وحتی جوانان با نگرانی در سطح شهر تردد کنند.

وحید همتی افزود: تردد سگ ها در ساعات ابتدایی و انتهایی روز بیشتر می شود و  کودکان و نوجوانان بیشتر در تردد های روز مره شان در خیابان ها برای عبور و مرور با این مشکل مواجهند.

یک بانوی خانه دار گرمه ای هم گفت: یکی از همین سگ هایی که در سطح کوچه و خیابان روزانه با آن مواجه می شویم زمینه رخ دادن یک تصادف را برای دخترم فراهم کرده بود.
وی گفت: با گذشت چند روز از این واقعه دخترم همچنان از رفتن به خارج از خانه می هراسد و هربار باید یکی از اعضای خانواده او را مشایعت کنند.

شهروند دیگری گفت: برای مشاهده این سگ ها نیازی نیست حتما اوایل صبح یا اواسط شب در حاشیه های شهر دنبال این حیوانات بگردیم؛ چراکه اکثر مواقع حتی اواسط ظهر نیز می توان آن ها را در سطح شهر مشاهده کرد که با هیاهوی شهروندان در حال فرار هستند.

 محمدی، با انتقاد از عملکرد شهرداری در جمع آوری و معدوم سازی سگ های ولگرد اظهار داشت: اغلب مواقع این سگ ها از خلوت بودن کوچه ها و معابر استفاده کرده و تا ساعت هشت صبح در سطح شهر باقی می مانند و موجب ترس و اضطراب مردم شهر ، بخصوص زنان و کودکان شده و آرامش ساکنان برخی محلات شهر را سلب کرده اند.

این شهروند با بیان اینکه حضور چنین حیواناتی در سطح شهر می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری ها را افزایش دهد، افزود: سگ هایی که به هیچ عنوان واکسینه نشده و مساعد برای انتقال انواع بیماری های ویروسی و حتی هاری هستند چرا باید در سطح شهر و حاشیه آن بدون هیچ مانعی تردد کنند و آرامش مردم را به هم زنند.

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و… و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری هاست البته شهرداری گرمه مدتی قبل برنامه هایی را برای جمع آوری سگ های ولگرد انجام داده اند اما این مشکلات همچنان ادامه دارد./انتهای پیام/صادق بابائی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1396/05/10
0
2
این مشکل فقط برای گرمه نیست تو خود بجنورد اوضاع بدتره... از بعد ازظهر که یه سر بیاین راه بازخانه یاهمون پشت محله شرق سپاه خواهید دید که گله های بیست تایی از سگهای ولگرد همه جا را قرق کردند. نه شبها از دستشان خواب راحت داریم. و نه کیسه زباله سالمی که مامورین شهرداری بتوانند جمعش کنند. چه کسی پاسخگوست خدا میداند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک