جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ساعت ۲:۱
در گفتگو با نویسنده گرمه ای؛

هدف از نوشتن تولید علم است/کمبود اعتبارات مشکل اصلی مؤلفان کتاب

علی اصغر شکوری یکی از نویسندگان گرمه ای است که اولین کتاب خودش را بنام "سیری در روشنایی" در سال 1380 نوشت و به چاپ رساند.
هدف از نوشتن تولید علم است/کمبود اعتبارات مشکل اصلی مؤلفان کتاب,

به گزارش عصر اترک به نقل از پایگاه خبری گرمه، علی اصغر شکوری، یکی از نویسندگان گرمه ای است که اولین کتاب خودش را بنام "سیری در روشنایی" در سال 1380 نوشت و به چاپ رساند.

به مناسبت 14 تیر ماه روز قلم پای سخنان نویسنده توانمند جناب آقایعلی اصغر شکوری نویسنده گرمه ای نشستیم، با هم این گفتگو را می خوانیم.

از چه زمانی فعالیت را در زمینه نویسندگی اغاز کردید؟
شروع به کار من در عرصه ی نوشتن به شکل جدی به سال 1380 بر می گردد و پس از آن با حضور در انجمن های ادبی این عرصه برای من شکل جدی تری پیدا کرد.

هدف تان از نوشتن چیست ؟
هدف از نوشتن بنده تولید علم می باشد، که بیشتر به سطح نوجوانان و جوانان تاکید شده؛ و هدف عالی تر اینکه فقط بخاطر رضای خدای متعال می باشد. نویسندگی بیشتر شبیه درست کردن غذاست که باید مواد اولیه مورد نیاز موجود باشد تا از ترکیب مواد ، غذاهای گوناگون درست شود.

 

در نوشتن بیشتر از چه منابعی استفاده می کنید؟
منابع ما در ابتدای این امر ، قرآن و کتاب های دینی و روایات اهل بیت معصومین(علیهم السلام) می باشد، که این منابع حرف ها و تولیدات جدیدی دارند.

چه کتابهایی از شما تا به حال روانه ی بازار نشر شده و در چه زمینه هایی بوده است ؟
جدیدترین کتاب که در سال 1396 به  چاپ رسیده «اوضاع سیاسی جامعه اسلامی از رسالت تا عاشورا» می باشد، که توسط انتشارات درج سخن روانه بازار شده؛ و کتاب های قدیمی تر که در سالهای قبل به چاپ رسیده  «صوت در قرآن» «ارتباط» و «سیری در روشنایی» می باشد.

 

مشکلات عرصه ی نوشتن را چه می بینید؟
یکی از مشکلات عرصه نوشتن کمبود اعتبارات هست که به همین دلیل موجب عدم تمایل مولفان و ناشران برای تولید انبوه و چاپ کتاب می باشد، در نتیجه تنها راهی که به ناچار می شود برای چاپ و نشر کتاب انجام داد، تعامل توافقی بین مولف و ناشر می باشد.

چه پیشنهادی برای ارتقاء فرهنگ کتاب خوانی در بین مردم دارید؟
برگزاری مسابقه کتابخوانی و برگزاری جلسات نقد کتاب از جمله عوامل مشوق هستند، که کتابخانه های عمومی در این خصوص نقش اصلی را ایفا می کنند؛ کتابدار هرچقدر برخورد و رفتارش با ارباب رجوع بهتر و مناسب تر باشد، جذب بیشتری خواهد داشت؛ همچنین تنوع کتاب ها در موضوعات گوناگون برای سلایق مختلف نقش تعیین کننده ای را دارد.

و کلام آخر:
در پایان توصیه بنده این است که هرکسی بخواهد به موفقیتی دست یابد، بایستی حدیث حضرت رسول(ص) را آویزه گوش خود کند، یعنی چنگ زدن به قرآن و عترت از مهمترین اهداف ما باشد؛ و از جمله شروط این موفقیت پایبند بودن به ولایت می باشد.
/انتهای پیام/بابائی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک