جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۷۸۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ساعت ۱۱:۳۶
فردا در شهرستان گرمه برگزار می شود؛

جشن عروس طبیعت در خمبی

فردا چهارمین جشنواره لاله های واژگون زرد رنگ ( عروس طبیعت منطقه خمبی ) در شهرستان گرمه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و دو گروه طبیعت گردی استان همچنین علاقمندان به طبیعت برگزار می شود.
جشن عروس طبیعت در خمبی,

به گزارش عصر اترک، منطقه خمبی در شهرستان گرمه استان خراسان‌ شمالی که دارای دشت وسیع ده هکتاری از لاله‌های واژگون زرد رنگ است، به عنوان ذخیره‌گاه ژنتیکی لاله واژگون شناخته می شود.
لاله واژگون یا لاله نگونسار، گیاهی با گل ‌های بسیار زیبا از خانواده سوسن است.
رنگ‌های این گل اغلب قرمز، نارنجی و زرد رنگ است  که نوع زرد رنگ آن کمیاب ‌تر از انواع دیگر است.
گل‌دهی لاله‌های واژگون همراه با گرم شدن هوا و آمدن فصل بهار است و هر ساله هزاران نفر از مردم علاقه مند را از نقاط دور و نزدیک به سوی خود جلب می‌کند.
این گل که برداشت آن ممنوع است، علاوه بر ارزش تفرجگاهی و ایجاد چشم‌انداز قابل توجه در حفظ پوشش گیاهی نقش داشته و دارای ارزش دارویی نیز است.
جشنواره لاله های واژگون زرد رنگ که عروس طبیعت منطقه خمبی شهرستان گرمه است طی چند سال اخیر با هدف معرفی جاذبه های طبیعی و شناساندن رویشگاه لاله های واژگون به مردم و جذب گردشگر به این منطقه برگزار می شود.
احمد ملا صالحی، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمه در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: فردا از 9 صبح چهارمین جشنواره لاله های واژگون در منطقه خمبی شهرستان گرمه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و دو گروه طبیعت گردی استان همچنین علاقمندان به طبیعت برگزار می شود.
ملا صالحی تصریح کرد: در این جشنواره برنامه های فرهنگی از جمله پخش موسیقی مقامی، مسابقات غذاهای بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی همچنین بازدید از رویشگاه لاله های واژگون زرد رنگ انجام می شود.
وی با تاکید بر این نکته که هدف از برگزاری این جشنواره گردشگری معرفی تمامی جاذبه های استان به علاقمندان است، خاطر نشان کرد: برای حفظ رویشگاه لاله های واژگون در منطقه خمبی تدابیری پیش بینی شده است.
وی افزود: ورود ماشین به منطقه حفاظت شده خمبی به منظور حفظ این گونه منحصر به فرد منطقه خمبی ممنوع می شود.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمه همچنین گفت: نیروهای یگان های حفاظت ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست استان نیز مراقب خواهند بود تا به لاله های واژگون آسیبی وارد نشوند.
مصطفی سیامکی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمه نیز با یادآوری این مطلب که مدیریت عرصه منطقه خمبی شهرستان گرمه با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمه است، اظهار کرد: با حفاظت و قرق های انجام شده، پراکنش رویشی لاله های واژگون در عرصه خمبی مساعدتر شده است.
سیامکی عنوان کرد: با توجه به اینکه بومیان و دامداران این منطقه با این اداره در راستای حفظ این رویشگاه همکاری دارند، انتظار است که گردشگران و طبیعت دوستان نیز فردا و به طور کلی در طول سال که از این منطقه دیدن می کنند بر حفظ این رویشگاه و این گونه منحصر به فرد طبیعت منطقه خمبی توجه جدی را داشته باشند و زباله ای را نیز در طبیعت رها نکنند.
انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک