پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس حرف مردم | کد خبر: ۲۷۸۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۱/۰۸ - ساعت ۱:۴۵

ما و داوطلبان شورای شهر؛  آخرین ساعات روز یکشنبه، پایانی بود برای چند ماه و چند هفته هیجان و حدس و گمان و تردید که چه کسانی خواهند آمد!

 

حضور پر وسعت شبکه ی مجازی، فضای گفتمانی راحت و بدون دردسری را برای همگان ایجاد کرده است که هرگز قابل مقایسه با سال ها و دوره های قبل نبوده و نیست!

این که تا روز موعود چگونه از این فضای دموکراتیک بهره ببریم، جای تامل دارد.

اما آن چه در این چند روزه ی ثبت نام مشهود بود، به کار گیری عبارات گاه اغراق آمیز برخی برای معرفی اولیه ی کاندیداها و حضور در محل ثبت نام که ظاهرا چندان نیازی به این کار نبود.

رفتارهای افراطی بعضی افراد هم با عنوان هواداری و دفاع از دواطلبین از جمله آفاتی ست که بنای دیواری کج را می گذارند.

فضای تلگرام، فرصتی ست برای گفتگوهای دوستانه که باید با رعایت همه ی جوانب، از این موهبت استفاده کنیم.

و امیدواریم با توجه به این که هر کلام و وعده ای، هم چون گذشته در خاطره ها خواهد ماند، داوطلبین ارجمند، پیش از تبلیغ و بیان مواضع و اندیشه ی خود، نگاهی به دفترچه ی قوانین شوراها بیندازند که حوزه ی فعالیت هایشان در چه محدوده ای ست و چونان اعضای محترم شورا، وعده ی سرمایه گذاری خارجی را ندهند که حداقل این مصاحبه، تا امروز قابلیت اجرایی نیافته است!

روزهای پیش رو، فرصتی ست برای نشان دادن خود واقعی کاندیداها که با نوشتن مقاله و تحلیل اوضاع شهر و منطقه ی محل سکونت، دیدگاهایشان را با خوانندگان به اشتراک بگذارند تا مورد نقد و بررسی قرار گیرند.

اما از همه ی عزیزان تقاضا داریم، پیش از هر نقد و نظری نسبت به شیوه ی راهبردی مدیریت شهری و استان، نگاهی به کتابچه ی قوانین شوراها و عمدتاً ماده ی ۷۱ و ۲۸ تبصره ی آن بیندازند که بیشتر وظایف اعضای شوراها را، نظارت و ارائه ی طرح و پیشنهاد دیده است!

از جمله نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه ی شهرداری و نظارت بر ایجاد گورستان و غسالخانه.

شاید لزومی به یادآوری نباشد که زمانه نسبت به چهار سال پیش تغییرات شگرفی به خود دیده است و کاربران فضای مجازی، همه ی رفتارها و گفتارها را رصد می کنند و به قضاوت می نشینند.

چرا که این استدالال دیگر اعتباری ندارد تا با تکفیر فضای مجازی و کاربران آن، خود را از پاسخگویی به افکار عمومی برهانیم!

(احسان حصاری مقدم)

       ۷ فروردین۹۶

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک