جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ساعت ۱۰:۴۴
نماینده مجلس:

حجم فرسایش خاک در خراسان‌شمالی نگران کننده است

نماینده مردم ۵ شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم فرسایش خاک در استان به دلیل وجود اراضی شیب‌دار و کمبود بارندگی زیاد است و این امری نگران‌کننده برای آینده زمین‌های خراسان‌شمالی است.
حجم فرسایش خاک در خراسان‌شمالی نگران کننده است,خراسان شمالی+بجنورد+محمد وحیدی+فرسایش خاک

به گزارش بجنا به نقل از فارس، محمد وحیدی در جلسه مدیریت جامع حوزه آبخیز استان که با حضور حسن وحید، معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد اظهار کرد: اراضی شیب‌دار مانعی برای حفظ آب‌وخاک استان است و باید برای بهبود عملکرد این اراضی چاره‌ای اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه بالاترین سطح برداشت آب‌های تحت الارض را در کشور داریم، گفت: حجم فرسایش خاک در استان به دلیل وجود اراضی شیب‌دار و کمبود بارندگی زیاد است و این امری نگران‌کننده برای آینده زمین‌های استان است.

نماینده مردم ۵ شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: خراسان شمالی به دلیل این‌که در منطقه کوهستانی قرار دارد دارای زمین‌های کشاورزی با شیب زیاد در دامنه کوه‌ها است که شرایط نامناسبی را برای مراتع استان به وجود می‌آورد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به برپایی صنعت سیمان در کنار پارک جنگلی گلستان، گفت: ضرری که این صنعت به مراتع و دشت‌های استان وارد می‌کند بیشتر از سود آن است و باید از سوءاستفاده از مراتع و منابع طبیعی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه معیشت مردم استان بیشتر از دام‌پروری و کشاورزی است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه باید در حفظ آب‌وخاک استان کوشا باشیم باید نگاه مردم را نسبت به کشاورزی در استان تغییر دهیم و معیشت مردم را بهبود ببخشیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح بهره‌برداری از مراتع، عنوان کرد: این طرح یک اولویت مهم است که باید مردم را نسبت به این طرح آگاه کنیم .

وحیدی ادامه داد: در بخش‌های مختلف منابع طبیعی استان افراد فرهیخته‌ای وجود دارند که این افراد باید با آموزش‌های خود نگاه مردم را به کشاورزی تغییر دهند و موجب بهبود اوضاع معیشت مردم با آموزش‌هایشان نیز شوند.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی روش‌هایی چون کِشت جایگزین، کِشت گیاهان دارویی، تقویت اقلیم مراتع و... را ازجمله راهکار هایی برای افزایش درآمد کشاورزان و دامداران عنوان کرد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک