شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ساعت ۲۱:۲۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی:

هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر دولت به خراسان‌شمالی تخصیص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: تامین ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر سال گذشته دولت به استان مصوب شد که تاکنون هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از این رقم تخصیص یافته است.
هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر دولت به خراسان‌شمالی تخصیص یافت,خراسان شمالی+بجنورد+مهدی رشیدی+اعتبار سفر دولت

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، مهدی رشیدی اظهار کرد: امید می رود با تخصیص به موقع اعتبارات بتوانیم به اجرای پروژه های عمرانی استان سرعت داده و زمان بهره برداری از آن تسریع شود.

وی افزود: این میزان اعتبار برای اجرای پروژه های مهم از قبیل پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان و راه های روستایی تخصیص یافته است و تخصیص باقی منابع اعتباری هم در دست پیگیری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های مهم سفر دولت به استان، تامین ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تخصیص آن در سه سال برای تکمیل پروژه راهسازی در مسیر بجنورد-جنگل گلستان است.

وی گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه تخصیص و قول مساعد داده شده است که امسال هم همین میزان اعتبار و قیر به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان تامین شود.

انتقال آب سرانی هنوز مجوز ماده ۲۳ ندارد

رشیدی در بخش دیگر سخنان خود درباره طرح انتقال آب های مرزی از منطقه سرانی به چند شهرستان استان گفت: اجرای این طرح در سفر دولت به استان که سال گذشته انجام و مورد تاکید قرار گرفت اما تاکنون مجوز ماده ۳۲ برای این پروژه گرفته نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: در این خصوص از سازمان برنامه و بودجه گلایه داریم و انتظار می رود تا مجوز ماده ۲۳ برای این پروژه با سرعت بیشتری مورد پیگیری قرار و صادر شود.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بخشی از آب سدها می تواند به بخش کشاورزی اختصاص یابد خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی و خشکسالی یکی از معضلات که در استان به آن روبه‌رو هستیم، کاهش بارندگی ها در ۵۰ سال گذشته بی سابقه است و از این رو باید برای کاهش اثرات این پدیده طبیعی، فکر اساسی داشته باشیم و منابع پایدار آب ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در سفر دولت به استان، استفاده از منابع آب های زیرزمینی در منطقه سرانی مطرح شد و خوشبختانه این امر مورد توجه قرار گرفت گفت: طرح آبرسانی به شهرستان های استان از منطقه سرانی، طرح بزرگی است که باید به ثمر برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سفر رییس جمهور به استان تامین ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری های استان مصوب شد اما هنوز این اعتبار تخصیص نیافته است، انتظار می رود در این باره توجه ویژه به این استان باشد.

کلیه دستگاه های اجرایی استانی جهت پیشنهاد طرح های تملک دارایی های سرمایه ای مکلفند قبل از مبادله موافقت نامه با رعایت ضوابط مندرج در مفاد دستورالعمل اجرایی مزبور نسبت به اخذ مجوز از کارگروه استانی ماده ۲۳ اقدام نمایند و طرح‌ها با صدور مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق(۲) در قانون بودجه ردیف اعتباری می گیرند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک