شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ساعت ۲۱:۱۶

تامین اجتماعی خراسان‌شمالی ۲۲۶ میلیارد تومان طلب دارد

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: حجم مطالبات این اداره کل از کارفرمایان و کارگاه های بخش خصوصی و دولتی استان ۲۲۶ میلیارد تومان است.
تامین اجتماعی خراسان‌شمالی ۲۲۶ میلیارد تومان طلب دارد,خراسان شمالی+بجنورد+جواد یزدانی+تامین اجتماعی

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، جواد یزدانی اظهار کرد: از این میزان مطالبات ۷۰ میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران بخش‌های مختلف، ۴۰ میلیارد تومان مربوط به شهرداری‌ها و ۱۱۶ میلیارد تومان مربوط به دستگاه های اجرایی است.

وی افزود: تعدادی از دستگاه های اجرایی با مشکلات اعتباری مواجه هستند که مطالبات پیمانکاران نیز بیشتر به همین علت ایجاد شده است.

یزدانی با بیان اینکه این میزان بدهی کارفرمایان در مدت چند سال ایجاد شده است، گفت: طبق قانون باید اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی توقیف شود ولی سعی می شود با تعامل این طلب وصول شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به بدهکاران دولتی و خصوصی مهلت داده می شود تا راهکاری برای پرداخت بدهی خود از طریق اقساط و تهاتر پیدا کنند.

یزدانی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به شرایط اقتصادی کشور همکاری و مساعدت های لازم را با کارفرمایان و شرکت ها در خصوص مطالبات دارد.

وی عنوان کرد: اینک بیش از ۳۴۶ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی زیر پوشش این سازمان بیمه گر هستند و طبق شاخصی که در دنیا وجود دارد کشوری که دارای صندوق های بیمه ای است جزو حاکمیت های خوب قلمداد می شود چرا که به رفاه و آینده افراد توجه دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با تاکید بر عدم پیشی گرفتن مصارف از منابع، گفت: اگر مصارف از منابع هر صندوق بیمه ای پیشی گیرد ابر چالشی برای آن سازمان ایجاد خواهد شد که بعضا در سال های گذشته سیاست های نادرستی به سازمان وارد شد که بار مالی آن در سازمان پیش بینی نشده بود.

یزدانی افزود: سازمان تامین اجتماعی اینک در مرحله کهولت قرار دارد که باید با ایجاد اشتغال های پایدار، حمایت از تولید، جوانی جمعیت و پیوست تامین اجتماعی در تمامی طرح ها بتوانیم این سازمان را سرپا نگه داریم.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک