جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ساعت ۲۱:۱۵
رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی:

۱۰ میلیارد تومان به طرح‌های بیابان‌زدایی خراسان‌شمالی تخصیص یافت

رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی، ۱۰میلیارد و ۴۵۹ میلیون تومان برای بیابان زدایی استان تخصیص یافت.
۱۰ میلیارد تومان به طرح‌های بیابان‌زدایی خراسان‌شمالی تخصیص یافت,خراسان شمالی+بجنورد+حسن امامی+بیابان زدایی+منابع طبیعی و آبخیزداری

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، حسن امامی اظهار کرد: از مجموع این اعتبار ۹ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ۵۰۰ هزار تومان از منابع ملی و مابقی استانی بوده است.

وی افزود: این میزان اعتبار برای انجام طرح بیولوژیک شامل نهال کاری در سطح ۳۸۰ هکتار، عملیات مراقبت آبیاری سنواتی در سطح ۴۱۵ هکتار و عملیات مدیریت روان آب در سطح ۲۵۰ هکتار و تهیه طرح مطالعات اجرایی مدیریت مناطق بیابانی صفی آباد در سطح ۱۰ هزار هکتار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طرح های بیابان زدایی از مهرماه هر سال اجرا می شود گفت: برای سال جدید نیز طرح های پیشنهادی به منظور بیابان زدایی استان به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ارسال و پس از اختصاص اعتبار و ابلاغ اجرایی خواهد شد.

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز برای طرح بیابان زدایی پنج میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان از اعتبار ملی مصوب شد که از این میزان ۸۲ درصد آن تخصیص یافت.

امامی بیان کرد: از این میزان اعتبار سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای یک هزار و ۳۲۹ هکتار برای مراقبت و آبیاری، ۱۰۰ هکتار نهالکاری و هزار و ۵۰۰ هکتار قرق انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای طرح ترسیب کربن در شهرستان گرمه و جاجرم و اسفراین هزینه شده است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ مساحت هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار معادل ۹ درصد وسعت منابع طبیعی خراسان شمالی را بیابان تشکیل می دهد که ۱۱۲ هزار هکتار در شهرستان جاجرم، ۳۹ هزار هکتار در اسفراین و ۳۱ هزار هکتار در گرمه است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک