جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ساعت ۲۱:۱۰
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی:

صندوق بیمه خراسان‌شمالی ۶۰ میلیارد تومان به مستمربگیران روستایی پرداخت کرد

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: صندوق ۶۰ میلیارد تومان حقوق در سال گذشته به مستمربگیران زیر پوشش این سازمان بیمه گر پرداخت کرد.
صندوق بیمه خراسان‌شمالی ۶۰ میلیارد تومان به مستمربگیران روستایی پرداخت کرد,خراسان شمالی+بجنورد+محمدرضا غلامزاده+بیمه کشاورزان

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، محمدرضا غلامزاده اظهار کرد: چهار هزار و ۲۱۷ خانوار اینک مستمربگیر هستند که ماهانه حدود پنج میلیارد تومان بابت حقوق به این خانوارارها پرداخت می شود.

وی افزود: از مجموع این تعداد خانوار، یکهزار و ۴۷۰ خانوار مستمربگیر بازنشسته و ۲ هزار و ۷۴۷ خانوار شامل سایر از جمله مستمری فوت (بازماندگان) و مستمری از کار افتادگی هستند.

غلامزاده تصریح کرد: روستاییان، عشایر و سایر مشمولان با عضویت در صندوق همچون کارمندان و کارگران زیر پوشش سازمان های بیمه گر بعد از بازنشستگی حقوق دریافت خواهند کرد و از سایر مزایای صندوق نیز بهره مند می شوند.

وی گفت: دولت در سالجاری بودجه صندوق روستاییان و عشایر را حدود سه برابر افزایش داد و بر این اساس برنامه های حمایتی برای جذب بیشتر مشمولان در دستورکار است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: برنامه زیر پوشش زنان دارای سه فرزند روستایی و عشایری به صورت رایگان ابلاغ شده است که اگر بعد از عضویت فرزند دیگری نیز داشته باشند به ازای هر تولد ۲ سال به سابقه بیمه افزوده خواهد شد.

غلامزاده خاطر نشان کرد: آمار تمامی زنان دارای این شرایط احصا شده است که پس از ارسال فهرست به استان ها عملیاتی خواهد شد.

وی پایین بودن سطح درآمدی در این صندوق را یکی از مشکلات دانست و گفت: سال گذشته به سطح درآمدی این صندوق ۶۰ درصد افزوده شد و امسال نیز از افزایش ۹۲ درصدی برخوردار است که به حدود سطح درآمدی سازمان تامین اجتماعی رسیده که موجب رضایت بیمه شدگان است.

غلامزاده افزود: در این صندوق هشت سطح درآمدی وجود داشت که ۲ سطح درآمدی شامل بیش از ۶ میلیون تومان و هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که بیمه شده درآخرین سطح درآمدی سالانه چهار میلیون و ۲۶ هزار تومان پرداخت می کنند و دولت نیز ۲ برابر این مبلغ شامل هشت میلیون و ۵۲۰ هزار تومان به ازای هر فرد به صندوق پرداخت خواهد کرد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی یادآور شد: عضویت در این صندوق هیچ ارتباطی به شغل افراد ندارد بلکه تمام افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال ساکن در روستاها، مناطق عشایری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و سایر مشمولان از جمله کشاورزان غیر ساکن، ۲۳۰ شغل مرتبط با کشاورزی، قالیبافان، رانندان، هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی، کارگران ساختمانی، بسیجیان فعال، افراد دارای گواهی نامه فنی و حرفه ای و شاغلان فصلی می توانند زیر چتر حمایتی صندوق قرار گیرند.

غلامزاده اظهار کرد: اینک ۷۵ هزار نفر از مشمولان بیمه اجتماعی در خراسان شمالی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک