شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۵۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ساعت ۱۴:۱

کسانی که به چین اهانت می‌کنند، مجازات خواهند شد

وزیر خارجه چین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را نقض حاکمیت چین دانست و توجیهات واشنگتن در این‌باره را «مسخره‌بازی کامل» توصیف کرد.
کسانی که به چین اهانت می‌کنند، مجازات خواهند شد,

 «وانگ یی»، وزیر خارجه چین بار دیگر با اعتراض به سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تأکید کرد «کسانی که به چین اهانت می‌کنند، قطعاً مجازات خواهند شد».

وزیر خارجه چین که در حاشیه نشست اتحادیه کشورهای جنوب‌شرق آسیا (آسه‌آن) صحبت می‌کرد، درباره توجیهات آمریکا برای سفر نانسی به تایوان گفت: مسخره‌بازی کامل است. آمریکا حاکمیت چین را با پوشش و لفافه به اصطلاح «دموکراسی»، نقض می‌کند..آنهایی که به چین اهانت می‌کنند، مجازات خواهند شد».

وی با بیان اینکه هیچ جایی برای اقدامات و تحرکات جریان‌ها و نیروهای جدایی‌طلب و نیروهای خارجی نیست افزود: همبستگی و اتحاد چین و تایوان گرایش کلی و تاریخی و اجتناب‌ناپذیر است.

بر پایه سیاست و اصل پذیرفته‌شده «چین واحد»، تنها یک کشور مستقل به نام چین وجود دارد، و تایوان بخشی خودمختار از کشور چین است، و بنابراین ایجاد هرگونه روابط رسمی با این جزیره خودمختار ناقض این اصل بین‌المللی است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین شامگاه سه‌شنبه وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.

 

مهر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک