چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ساعت ۱۱:۵۷

درخواست حاج قاسم برای کاوش مفقودین خانطومان نتیجه داد

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نامه‌ای خواهان پیگیری وضعیت مفقودین در درعا (جنوب) و خانطومان شده بود و از سوی دیگر داعش منطقه را ویران کرده بود اما در نهایت آرزوی سردار دل‌ها محقق شد.
 درخواست حاج قاسم برای کاوش مفقودین خانطومان نتیجه داد,

به گزارش ایسنا، سردار ابوالقاسم شریفی،مسئول ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت کاوش پیکر شهدای مدافع حرم در خانطومان سوریه در فیلم مستندی به نقش کلیدی شهید حاج قاسم سلیمانی در این باره اشاره می‌کند و می‌گوید: پیکر کلیه رزمندگان «لشکر ۲۵ کربلا» که در منطقه خانطومان به شهادت رسیده بودند پیدا و هویت آنها شناسایی شد و به خانواده‌هایشان تحویل دادیم. پیکر تعداد محدودی از شهدای ایرانی در این منطقه باقی مانده است و بارها عزیزان زحمت کشیده‌اند به صورت دشت‌بان و میدانی، تمامی منطقه را رصد و شناسیی کرده‌اند و آن چیزی که احتمال می‌دادند روی زمین باشد را در نهایت پیدا کردند.

وی ادامه می‌دهد: اگر شهیدی هم باشد؛ شاید پیکرش به دست دشمن است و از منطقه خارج کرده‌اند که آن‌هم باید از طریق مذاکره با آنها بتوانیم مبادله کنیم. ما کار را تمام شده نمی‌دانیم و همچنان به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد تا بتوانیم آخرین نفر از شهدای خان طومان را از منطقه خارج کنیم.

درخواست حاج قاسم برای کاوش مفقودین خانطومان نتیجه داد

منطقه خانطومان پس از شهادت حاج قاسم آزاد شد و  در آخرین گزارشی که پیرامون مفقودین و شهدای خانطومان و سوریه خدمت ایشان داده شده بود، حاج قاسم در نامه‌ای خواهان پیگیری وضعیت مفقودین در درعا (جنوب) و خانطومان شدند. ما فکر نمی‌کردیم که بتوانیم در چنین منطقه‌ای روی زمین، شهدا را پیدا کنیم چرا که داعش منطقه را ویران کرده بود. امیدواریم به برکت خون حاج قاسم بتوانیم این کار را به پایان برسانیم.

و بالاخره، نهم مردادماه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای پیگیری دستور سردار سرافراز سپاه اسلام ،شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان،با عنایات الهی و تلاش‌های مستمر و شبانه روزی گروه تفحص،هویت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم از استان‌های مازندران ،البرز و فارس با نام‌های سردار شهید «عبدالله اسکندری»، سردار شهید «رحیم کابلی»، شهید والامقام «مصطفی تاش موسی»، شهید والامقام «محمد امین کریمیان» و شهید والامقام «عباس آسمیه»،از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تأیید گردید و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به میهن اسلامی بازگشت.

به این ترتیب یکی دیگر از آرزوهای «سردار دل‌ها» محقق شد.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک