شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ساعت ۱۳:۴۳
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان شمالی عنوان کرد:

سهم خراسان شمالی از عملیات بیت المقدس ۴۲ شهید و ۵۴ جانباز/ شهادت ۱۲ نفر از استان در فتح خرمشهر

امیرسرتیپ محمد نجاتی با اشاره به اینکه در زمان آغاز عملیات بیت المقدس با هدف آزادسازی خرمشهر از استان خراسان شمالی 800 نفر اعزام شدند، گفت: از این تعداد 42 نفر به شهادت رسیدند و 54 نفر نیز جانباز شدند.
سهم خراسان شمالی از عملیات بیت المقدس 42 شهید و 54 جانباز/ شهادت 12 نفر از استان در فتح خرمشهر ,

امیر سرتیپ محمد نجاتی، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: عملیات بیت المقدس با چهار هدف انهدام، بیرون راندن نیروهای دشمن، دور کردن دشمن از شهرهای اهواز، هویزه، حمیدیه، آبادان و هدف نهایی فتح خرمشهر طراحی و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این عملیات از 10 اردیبهشت ماه سال 61 آغاز و تا روز سوم خرداد همزمان با فتح خرمشهر ادامه داشت، گفت: در عملیات بیت المقدس از سراسر کشور، 6 هزار شهید و 12 هزار نفر مجروح شدند، همچنین 19 هزار نفر از نیروهاش دشمن به اسارت ایران درآمدند.

امیر نجاتی اضافه کرد: بیش از 800 نفر از نیروهای بسیجی، ارتشی و مردمی که اهل خراسان شمالی بودند در این عملیات حضور پیدا کردند که از این تعداد 42 نفر به شهادت رسیدند و 54 نفر نیز جانباز شدند.

وی خاطرنشان کرد: قابل توجه است که از تعداد شهدای خراسان شمالی در عملیات بیت المقدس، تعداد 12 نفر در تاریخ یکم تا چهارم خرداد در عملیات فتح خرمشهر به شهادت رسیدند.

این مقام مسئول اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که در جریان اشغال خرمشهر شهید امیر محمدعلی صفا، بزرگترین شکارچی تانک در تاریخ چهارم خرداد سال 59  در اشغال خرمشهر به شهادت رسیدند.

امیرنجاتی ادامه داد: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، در روز سوم خرداد همزمان در سراسر استان در ساعت 11 زنگ مقاومت در تمام مدارس نواخته می شود.

وی با بیان اینکه همزمان با این ایام برنامه های ویژه ای در سطح استان تدارک دیده شده است، گفت: برگزاری همایش شهدای روحانی در مسجد انقلاب بجنورد، برگزاری سرود سلام فرمانده در میدان شهید بجنورد با حضور بیش از یک هزار دانش آموز، غبارروبی مزارشهدا در روز پنج شنبه از برنامه های محوری این روز هستند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک