پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ساعت ۹:۴۷
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

۵۰ درصد صادرات خراسان شمالی تولیدات پتروشیمی بوده است/ سهم ۳ درصدی صادرات استان از محصولات کشاورزی

حسین حاجی بگلو با اشاره به اینکه طی فروردین ماه امسال بیش از 15 هزار تن کالا به خارج از کشور صادرات شده است، گفت: سه هزار تن از این میزان محصولات پتروشیمی به ارزش ۲.۷ میلیون دلار بوده که این رقم معادل ۵۰ درصد صادرات کل استان است.
50 درصد صادرات خراسان شمالی تولیدات پتروشیمی بوده است/ سهم 3 درصدی صادرات استان از محصولات کشاورزی ,

حسین حاجی بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه فروردین ماه امسال ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از استان صادر شد، اظهار داشت: صادرات استان در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی حدود ۸۴ درصد افزایش و از لحاظ وزنی ۴۶.۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی استان شامل محصولات پتروشیمی از قبیل اوره، ملامین و آمونیاک همچنین محصولات فولادی، ابزار های طرح دار پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، قوطی خالی کنسرو، اسید سیتریک و گرانول لاستیک کف پوش است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، پاکستان، گرجستان، اتریش، ترکیه و رومانی صادر شد.

وی با اشاره به صادرات محصولات پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد گفت: در ماه اول امسال سه هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش ۲.۷ میلیون دلار صادر شد که این رقم معادل ۵۰ درصد صادرات کل استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: صادرات پتروشیمی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از ۱۰ هزار درصد و از نظر وزنی بیش از دو هزار درصد افزایش دارد.

وی گفت: در این مدت ۲.۳ هزار تن محصول بخش معدن و صنایع معدنی استان به ارزش ۱.۴ میلیون دلار صادر شد که این رقم ۲۶ درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از دو برابر و از نظر وزنی بیش از ۱۴۸ درصد افزایش دارد.

حاجی بگلو درباره صادرات بخش صنعت در استان گفت: در این مدت ۴۰۰ تن کالا به ارزش ۱.۱ میلیون دلار صادر شد که ۲۱ درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از ۳۳۱ درصد و از نظر وزنی بیش از ۳۰ درصد افزایش دارد.

وی درباره صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی از استان گفت: فروردین ماه امسال ۲۷ تن محصول کشاورزی و صنایع غذایی استان به ارزش ۱۶ هزار دلار صادر شد که سه درصد صادرات استان را به خودش اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: صادرات این بخش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی بیش از ۷۴۷ درصد و از نظر وزنی ۲۶۰ درصد افزایش دارد.

حاج بگلو درباره واردات کالا به استان در فروردین ماه امسال گفت: در این مدت سه هزار تن کالا به ارزش تقریبی دو میلیون دلار به استان وارد شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی بدون تغییر و از لحاظ وزنی بیش از ۹۲ درصد افزایش دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: کالاهای وارداتی شامل چراغ قوه شارژی، قیچی، انواع ترازو، کولر گازی و قطعات آن، موتور الکتریکی و گوشت مرغ منجمد است و این میزان کالا از کشورهای چین، پاکستان، برزیل و فرانسه وارد شد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک