چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۵۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ - ساعت ۹:۱۰
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

آغاز مبارزه با آفت ملخ در مراتع مانه و سملقان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با آفت ملخ در مراتع شهرستان مانه و سملقان به منظور جلوگیری از رشد آنها برای رسیدن به مرحله پروازی و هجوم نبردن آنها به مزارع شروع شد.
آغاز مبارزه با آفت ملخ در مراتع مانه و سملقان,

محمد رضایی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک درباره مبارزه با آفت ملخ در استان اظهار کرد: مبارزه با آفت ملخ در سطح مراتع کشور از یک ماه و نیم گذشته آغاز شده است.

رضایی با بیان اینکه محل زندگی و تخم گذاری ملخ در مراتع است و این آفت در باغات و مزارع تخم گذاری نمی کند، عنوان کرد: از یک ماه و نیم گذشته استان های اردبیل، زنجان، قزوین، همدان، گیلان و گلستان مبارزه با این آفت در مراتع خود را آغاز کرده اند تا از رشد این آفت در مراتع همچنین هجوم آنها به مزارع جلوگیری کنند.

وی اعلام کرد: اخیرا مبارزه با این آفت در استان خراسان شمالی در مراتع شهرستان مانه و سملقان نیز آغاز شده است که این مبارزه توسط نیروهای مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با یادآوری این مطلب که در حال حاضر سمپاشی ها در مراتع این شهرستان با تهیه 440 لیتر سم در حال انجام است، گفت: با دو دستگاه خودرو و ادوات تهیه شده، سم خالص در مراتع پاشیده می شود.

وی افزود: در مناطق صعب العبور مراتع این شهرستان ازادوات و دستگاه های در اختیار این مدیریت که در سال های گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند، بهره می گیریم.

رضایی خاطرنشان کرد: برای ادامه سمپاشی ها در مراتع این شهرستان باید سم بیشتری تامین شود.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک