پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ساعت ۱۳:۳۱
وزیر کشور:

مطالبه ایران از کشورهای عضو برجام، لغو تحریم ها است/بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحریم تهیه می شود

وزیر کشور گفت: در این دور از مذاکرات، ایران خیلی مبتکرانه و جدی با ارائه دو طرح به کشورهای عضو مذاکرات برجام، آمادگی خود را برای ادامه مسیر مذاکرات و رسیدن به نتیجه که همان لغو همه جانبه تحریم ها علیه ایران است، اعلام کرده است.
مطالبه ایران از کشورهای عضو برجام، لغو تحریم ها است/بودجه 1401 با فرض ادامه تحریم تهیه می شود,

به گزارش خبرنگار عصراترک، احمد وحیدی، وزیر کشور در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهار کرد: امروز توپ در میدان کشورهای عضو مذاکرات برجام است.

وحیدی گفت: در این دور از مذاکرات ایران خیلی مبتکرانه و جدی با ارائه دو طرح به این کشورها، آمادگی خود را برای ادامه مسیر مذاکرات و رسیدن به نتیجه که همان لغو همه جانبه تحریم ها علیه ایران است، اعلام کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: کشورهای عضو مذاکرات برجام در حال حاضر در حال مذاکره با دولت های خود هستند.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه در دوره اول مذاکرات برجام، آمریکا عهدشکنی کرد و کشورهای اروپایی نیز در مقابل عهدشکنی آمریکا هیچ عکس العمل جدی ای را نشان ندادند، تصریح کرد: کشورهای عضو مذاکره در این دوره از مذاکرات باید نشان دهند که در زمینه اجرای تعهدات چقدر جدی هستند.

وی اعلام کرد: ایران آمادگی دارد که اگر کشورهای طرف مقابل به تعهد خود در زمینه لغو همه جانبه تحریم ها عمل کنند، ایران نیز متعهد به اجرای تعهدات خود خواهد بود.

وحیدی در ادامه با تاکید بر این نکته که کار ایران، وابسته به آنها نیست، اعلام کرد: کشور بودجه سال مالی 1401 خود را با فرض ادامه تحریم تهیه کرده است.

وی گفت: حرکت اقتصادی کشور مستقل از موضوعات تحریم تنظیم خواهد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: کشورهای عضو مذاکرات برجام خواهند دید که ایران چه تحریم باشد و چه تحریم نباشد، اقتصاد خود را به جلو پیش می برد و آنها هستند که اگر به تعهدات خود عمل نکنند ضرر خواهند کرد.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک