جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ساعت ۱۲:۱۴
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی اعلام کرد:

تخریب و آسیب مراتع استان با چرای غیرمجاز شترها

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از وارد آمدن آسیب جدی به مراتع استان به علت چرای غیر مجاز شتر در مناطق بحرانی و نیمه بحرانی استان خبر داد.
تخریب و آسیب مراتع استان با چرای غیرمجاز شترها,

به گزارش خبرنگار عصراترک، سرهنگ موسی الرضا حیاتی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: این دام ها بیشتر در شهرستان های اسفراین و مانه و سملقان چرای غیر مجاز از عرصه منابع طبیعی داشته اند.

سرهنگ حیاتی گفت: درحالیکه برای غرس و حفاظت از گیاهان در مناطق تحت مدیریت این اداره کل اعتبار زیادی هزینه شده، با این وجود، چرای این دام ها موجب از بین رفتن این عرصه ها شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این شترها یا متعلق به خود دامداران هستند و یا اینکه از سایر استان ها برای نگهداری و چرا به استان وارد می شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: بیشتر این شترهای رها شده در عرصه ها، فاقد ساربان بوده و نمی توان پرونده ای برای آن ها تشکیل داد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود هزار نفر شتر در شهرستان اسفراین و هزار و 500 نفر شتر نیز در شهرستان مانه و سملقان وجود داشته باشند.

سرهنگ حیاتی در خاتمه گفت: همچنین چرای دام های سبک نیز آسیب جدی به مراتع استان وارد کرده، بطوریکه در حال حاضر تعداد دام های سبک چندین برابر ظرفیت مراتع استان است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک