شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ساعت ۱۳:۳۸
مدیرکل هنرهای نمایشی ؛

اختصاص ۵۰ درصد بودجه برای تولید آثار نمایشی در استان ها/حمایت از تولید نمایشنامه با طراز ملی

مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با مهم برشمردن مقوله نمایشنامه برحمایت از تولید نمایشنامه هایی با طراز ملی تاکید کرد و از اختصاص 50 درصد از بودجه سال جاری به هزینه تولید آثار نمایشی در استان ها سخن گفت.
اختصاص 50 درصد بودجه برای تولید آثار نمایشی در استان ها/حمایت از تولید نمایشنامه با طراز ملی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، قادر آشنا،مدیرکل هنرهای نمایشی  در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در خراسان شمالی که همزیستی مسالمت آمیز و فرهنگ دوستی آن ها زبان زد ایران  است، از مردم خراسان شمالی به  واسطه این که با هنر و فرهنگ آشنا و به تئاتر عشق می ورزند و از آن استقبال می کنند  به  عنوان مردمی  فرهیخته و فرهنگ دوست که قدر این گوهر را می دانند، یاد کرد.

 وی با اشاره شعار دولت، شعار که توجه به مناطق کم برخوردار و فرهنگ و هویت ایران زمین است، از اختصاص 50 درصد از  بودجه  سال جاری به هزینه  تولید آثار نمایشی در استان ها سخن گفت و اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال این مبلغ به استان ها اختصاص  داده شود.

وی هم چنین شعار توجه به هویت ایرانی را مورد توجه قرار داد و  بر تولید نمایشنامه مبتنی بر فرهنگ و هویت ایرانی توجه به داشته های فراوانی دراین حوزه  تاکید کرد و گفت:در نظر داریم تا بدون محدودیت تولید نمایشنامه، از هر تعداد نمایشنامه ای که در استان در طراز ملی تولید شود حمایت کنیم.

«آشنا» ادامه داد: در حال  حاضر در 5 سرفصل  اقدام به تولید نمایشنامه کردیم و حتی اگر بنا باشد تمامی جشنواره ها را  تعطیل و تمامی هزینه های اجرایی را کاهش دهیم  تا به نمایشنامه  توجه و پرداخته شود، این کار صورت می گیرد.

وی از تمامی  هنرمندان استان که به فرهنگ، هویت و داشته هایتان علاقه  مند هستند خواست تا در زمینه  تولید نمایشنامه گام بردارند  و این خطه را  که هم چون  ایران  کوچک است، در قالب نمایشنامه  به تصویر بکشند.

شانزهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از سوم تا پنجم آذر ماه برگزار شد و هفت اثر راه یافته از شهرهای بجنورد، شیروان و گرمه از میان ۲۰ اثر راه یافته به این جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک