جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ساعت ۱۲:۴۶
مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان شمالی عنوان کرد:

۲۰۴ هزار قبض گاز مشترکان کم مصرف در خراسان شمالی مشمول طرح گازبها شد

حسن رضا میربلوکی، با اشاره به اینکه طرح بخشودگی گاز بها مشترکان کم مصرف اجرایی می شود، گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا شهریور سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۴ هزار قبض که مربوط به ۶۵ هزار مشترک استان مشمول طرح بخشودگی گاز بها شدند.
204 هزار قبض گاز مشترکان کم مصرف در خراسان شمالی مشمول طرح گازبها شد,

حسن رضا میربلوکی، مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه طرح بخشودگی گاز بها مشترکان کم مصرف در راستای حمایت از حقوق مشترکین خانگی (مسکونی) کم مصرف است، اظهار داشت: این طرح می‌تواند عامل مهمی برای تشویق مصرف‌کنندگان گاز طبیعی برای مصرف بهینه باشد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا شهریور سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۴ هزار قبض که مربوط به ۶۵ هزار مشترک استان مشمول طرح بخشودگی گاز بها شدند.

میربلوکی در رابطه با اصلاح الگوی مصرف مشترکان افزود: استفاده بهینه از گاز طبیعی علاوه صرفه جویی در هزینه های خانوار، موجب حفاظت از منابع انرژی می شود.

وی گفت: کلیه مشترکان کم مصرف در استان در ایام سرد سال یعنی از ۱۵ آبان تا ۱۵ فروردین، اگر ۲۰۰ متر مکعب در ماه و کمتر مصرف کنند مشمول بخشودگی می شوند.

میربلوکی تصریح کرد: در ایام گرم نیز از نیمه دوم فروردین تا نیمه اول آبان در صورتیکه ۴۵ متر مکعب و در ماه و کمتر مصرف داشته باشند، از تخفیف این طرح بهره مند خواهند شد.

 این مقام مسئول اضافه کرد: همانطور که مصرف بهینه  گاز طبیعی موجب تخفیف و بخشودگی هزینه گازبهاء می شود، مصرف خارج از الگوی متعارف و بهینه، افزایش گازبها را به دنبال دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در زمینه روش‌های مصرف بهینه گاز طبیعی عنوان کرد: پوشیدن لباس گرم در زمستان و حفظ دمای مناسب ۱۸ الی ۲۱ درجه (دمای رفاه)، استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان حرارتی بالا، هوشمندسازی موتورخانه ها،عایق کاری لوله ها و تاسیسات و... تنها چند مورد از این نکات است که می تواند حجم گاز مصرفی را کاهش دهد.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک