شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۰۵ - ساعت ۱۰:۱
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی :

ساخت جایگاه‌های دام مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی ردیف اعتباری نیازدارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اینک ردیف مستقلی برای ساخت و تعمیرات جایگاه‌های دامی که در اثر زلزله اواخر فروردین سال جاری تخریب شده اند نداریم در صورتی که در فصل سرد یک ضرورت است.
ساخت جایگاه‌های دام مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی ردیف اعتباری نیازدارد,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، عبدالله یوسفی افزودمسئولان کشوری و استانی به مناطق زلزله زده سفر کردند که در مصوبات آمده است که بازسازی جایگاه های دام در کنار ساخت و بازسازی مسکن روستایی قرار گیرد اما اعتبار حدود ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که این میزان بسیار اندک است.

وی اظهار داشت: فهرست خسارت تمامی دام داران به مدیریت بحران داده شد اما اعتبار جداگانه ای برای آن در نظر گرفته نشده است که هم اینک سرما تهدید برای دام ها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲۱۰ واحد دامداری شهرستان گرمه و جاجرم تخریب شد افزود: پیشنهاد می دهیم که ساخت جایگاه های دام خسارت دیده باید از محل اعتبارات مدیریت بحران قرار گیرد که در شرایط بحرانی به حادثه دیده ها کمک شود تا تولید کننده ها شغل و حرفه خود را از دست ندهند.

یوسفی با بیان اینکه تولید نباید متوقف شود اظهار داشت: این موضوع را با رییس بنیاد مسکن کشور نیز در میان گذاشتیم و بیان کردند که باید این مهم را در سطح ملی ، دولت و مجلس شورای اسلامی مطرح تا در این خصوص مصوبه ای گرفته شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: دامداران شهرستان گرمه بیش از ۱۰۶ هزار راس دام سبک و دو هزار و ۳۹۰ راس دام سنگین و دامداران جاجرمی نیز ۱۰۲ هزار و چهار هزار و ۶۷۰ راس دام سنگین دارند.

وی با بیان اینکه معیشت بخش زیادی از بهره برداران این دو شهرستان از طریق دامپروری به دست می آید اظهار داشت: سالانه در گرمه دو هزار و ۸۵۸ تن شیر و ۶۸۷ تن گوشت و در جاجرم نیز ۶ هزار و ۷۷۴ تن شیر و ۷۹۹ تن گوشت تولید می شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک