سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۰۵ - ساعت ۸:۱
رئیس گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

واکسیناسیون در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری

رئیس گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: از زمان شروع واکسیناسیون در استان تاکنون 87 درصد جمعیت استان واکسینه شده اند که در مقایسه با میانگین کشوری که 83 درصد است، بالاتر می باشد.
 واکسیناسیون در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری,

فیض ا... برزگر، رئیس گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار داشت: میانگین کشوری واکسیناسیون در کشور 83 درصد جامعه هدف است و استان از این نظر بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با بیان این که 68 درصد از جمعیت واکسینه شده دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند، ابراز کرد: این رقم در کشور 65 درصد جمعیت واکسینه شده را تشکیل می دهد.

برزگر با بیان این که واکسیناسیون گسترده و بدون هیچ مشکلی در تمام مراکز واکسیناسیون انجام می شود، ادامه داد: 87.2 درصد جمعیت بالای 18 سال استان دوز اول و 69 درصد آن ها نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: کل جمعیت هدف واکسینه شده استان 66 درصد است که برابر با میانگین کشوری است.

این مقام مسئول با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزی ادامه داد: در گروه سنی 12 تا 18 سال نیز 91 درصد دوز اول واکسن و 63 درصد نوبت دوم واکسن را تزریق کرده اند. که در این گروه سنی نیز میانگین استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون عمومی منجر به ایجاد ایمنی عمومی نسبت به بیماری کرونا در جامعه می شود بنابراین توصیه می کنیم افرادی که هنوز واکسینه نشده اند و افرادی که نوبت دوم واکسن آن ها فرارسیده است، برای واکسیناسیون بیماری کرونا و دریافت دوز دوم به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک