سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ساعت ۱۲:۴۷
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد:

ذخیره سازی ۱۴ هزار تن ماسه و نمک برای عملیات راهداری زمستانه/۷ دستگاه جدید دوربین کنترل ترافیک در استان نصب می شوند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: 14 هزار تن ماسه و نمک و هفت هزار کیسه شن در استان برای استفاده از آنها در زمان وقوع بارش های برف و باران و بروز کولاک احتمالی امسال ذخیره سازی شدند.
ذخیره سازی 14 هزار تن ماسه و نمک برای عملیات راهداری زمستانه/7 دستگاه جدید دوربین کنترل ترافیک در استان نصب می شوند,

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: در خراسان شمالی 21 گردنه وجود دارد که طول 10 گردنه از آنها 86 کیلومتر است که بخشی از مسیرهای شریانی و اصلی استان را شامل می شوند.

شهامت افزود: گردنه های امین الله، اسدلی، جوزک و بیو شوقان در شرایط جوی متغییر در وضعیت پر خطر قرار می گیرند.

وی در ادامه عنوان کرد: در خراسان شمالی 23 راهدارخانه ایجاد شده اند که از این تعداد 19 راهدارخانه به صورت دائمی فعال هستند و چهار راهدارخانه نیز در فصل زمستان فعال می شوند.

این مسئول بیان کرد: در این راهدارخانه ها 263 راهدار با استفاده از 236 دستگاه ماشین آلات راهداری به طور مستمر به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی گفت: امسال متاثر از افزایش نرخ تورم، برای تعمیرات و به روزرسانی ماشین آلات راهداری، تامین سوخت و خریداری قطعات آنها به تامین 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز شد که تا به کنون حدود هشت میلیارد تومان آن تامین شده است.

شهامت همچنین به اقدام این اداره کل در زمینه ذخیره سازی 14 هزار تن ماسه و نمک و هفت هزار کیسه شن برای استان برای استفاده از آنها در زمان وقوع بارش های برف و باران و بروز کولاک احتمالی امسال نیز اشاره کرد و افزود: این ذخیره سازی به منظور استفاده برای رفع لغزندگی جاده ها و حفظ امنیت تردد وسایط نقلیه در شرایط احتمالی انجام شده است.

وی گفت: این ذخیره سازی در اختیار راهدارخانه های استان قرار گرفته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره نصب دوربین های کنترل ترافیک در سطح جاده های برون شهری استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر 27 دوربین ثابت کنترل ترافیک در سطح جاده های استان نصب شده اند که هفت دستگاه جدید نیز نصب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برای محور چمن بید-گرمه نیز مکان های استقرار و نصب پنج دستگاه دوربین کنترل ترافیک جانمایی شده اند که طی شش ماه آینده نصب خواهند شد.

وی گفت: با استفاده از این دوربین ها رانندگان خاطی اعمال قانون می شوند.

شهامت همچنین بیان کرد: در سطح جاده های استان 51 دستگاه تردد شمار و پنج دستگاه  تابلو متغییر نصب هستند که وضعیت جاده های استان رصد، کنترل و هدایت می شوند.

انتهای پیام/یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک