چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ساعت ۱۱:۲۳
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراین اعلام کرد:

۱۰ کیلومتر راه روستایی اسفراین آسفالت شد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراين گفت: امسال احداث و آسفالت ۷۵ كيلومتر از راه روستاهاي داراي اولويت در سطح شهرستان در دستور كار قرارگرفت که تاکنون آسفالت 10 کیلومتر از آن انجام شده است.
۱۰ کیلومتر راه روستایی اسفراین آسفالت شد,

 ابراهيم ذاكري،رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراين در گفتگو با خبرنگار عصراترک در اسفراین اظهار کرد: از ابتداي سال جاري تا پايان مهر ماه ۱۰ کیلومتر از راه هاي روستايي این شهرستان شامل محورهاي برستو و شور و كلاته سنجر زيرسازي و آسفالت شده است.

 

 وی گفت: در این مدت عمليات خاكي و زيرسازي محور حسن آباد – اردغان، محور بام – خرق، حسين آباد خانكور، جعفرآباد، قنبرباغي و گسك و گراتي به ابري تپه  و گپز با مشاركت پيمانكاران و ماشين آلات اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان اسفراين به طول ۴۰ کیلومتر و همچنين تكميل كنارگذر روستاي اسطرخي بر اساس اعتبارات تخصيص يافته در حال اجرا است.

 

 وی افزود: قرارداد احداث و آسفالت راه روستاهاي باغي، جوزقه، فريمان، كلاته سادات، پلنگ دره، باني در و زنفت و ساكارنلو و ابري تپه مجموعاً به طول 20.2 كيلومتر  منعقد شده كه به محض تخصيص اعتبار عمليات اجرايي آن آغاز خواهد گرديد.

 

وی طلب بیش از 150 میلیارد ریالی پیمانکاران در مقابل تخصیص کمتر از 9 میلیارد ریالی اعتبارات احداث راه روستایی در قالب اسناد خزانه در سال مالی 99 در کنار افزایش 102 درصدی هزینه آسفالت و حذف اعتبارات ملی راههای روستایی در سطح کشور را مهمترین عامل کندی پیشرفت آسفالت راههای روستایی شهرستان به رغم اقدامات مناسب عملیات خاکی با ماشین آلات راهداری و کمک خیرین در احداث پل ها دانست. 

 

 ذاكري خاطرنشان كرد: در كنار پروژه هاي احداث و آسفالت راه هاي روستايي، عمليات نگهداري راه  به طور مستمر شامل لكه گيري هندسي و روكش ماسه آسفالت محور اسفراين – سبزوار به طول ۱۵ كيلومتر  با پيشرفت فيزيكي ۶۰ درصد؛ بهسازي و اجراي ماسه آسفالت بخشي از محور گراتي –صفي آباد  به طول ۱۰ كيلومتر و درزگيري با قير پليمري در محور بام به طول ۱۶۰۰۰ متر طول در حال اجرا مي باشد.


 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراين در بخش دیگر سخنان خود درباره نقاط پرتصادف در جاده های این شهرستان گفت: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای، درسال گذشته اين اداره اقدام به آشکار سازی و ايمن سازي شش نقطه پرتصادف شهرستان و اصلاح يك نقطه حادثه خيز مصوب واقع در تقاطع اتيمز در محور اسفراين – سبزوار نموده است و اصلاح يك نقطه در محل پمپ بنزين فلاح در دست اجرا مي باشد. 

 

 وی ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها را نيز جزو وظايف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت:  طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در سه مدرسه مجاور راه هاي حوزه استحفاظي شهرستان انجام خواهد شد.

 

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراين گفت: بازدید و نظارت بر ناوگان حمل و نقل  بار و مسافر با همکاری پلیس راه اسفراين- بجنورد به صورت مستمر انجام می شود كه در این زمینه در هفت ماهه ابتداي سالجاری ۱۱۲ مورد تخلف شامل نداشتن بارنامه، كارت هوشمند، صورت وضعيت و تجهيزات ايمني و ... کشف و اقدامات قانونی صورت گرفته است. همچنين شناسايي ۲۷ مورد تخلف اضافه تناژ نيز با همکاری پلیس راه شهرستان شناسایی و رسیدگی شده است.

 

 شهرستان اسفراين دارای 3.3 كيلومتر بزرگراه، ۷۵ كيلومتر راه اصلي، ۱۸۴ کیلومتر راه فرعی، ۸۴ كيلومتر راه شرياني،  ۳۳۳.۶۹  کیلومتر راه روستایی آسفالت و 88.90 کیلومتر راه روستایی شوسه و 498.10 كيلومتر راه خاکی روستايي برخوردار می باشد.

 

انتهای پیام/ح

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک