پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ساعت ۱۲:۵۹

امیرعبداللهیان: مادورو برای امضای سند همکاری ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا به تهران می‌آید

وزیر خارجه کشورمان در نشست مشترک خبری با همتای ونزوئلایی خود گفت: توافق کردیم که نقشه راه همکاری‌های ۲۰ ساله تهران و کاراکاس را ترسیم کنیم، در ماه‌های آینده سفر آقای مادورو را به تهران خواهیم داشت و در آن سفر سند همکاری ۲۰ ساله امضا خواهد شد.
امیرعبداللهیان: مادورو برای امضای سند همکاری ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا به تهران می‌آید,
به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز میزبان همتای ونزوئلایی خود در تهران بود.

وزرای خارجه ایران و ونزوئلا پس از دیدار و گفتگو در نشست مشترک خبری شرکت کردند.

امیرعبداللهیان در ابتدای صحبت‌هایش گفت: توافق کردیم که نقشه راه همکاری‌های 20 ساله تهران و کاراکاس را در ادامه گفتگوهایمان ترسیم کنیم. قبل از پایان سال جاری میلادی کمیسیون مشترک دو کشور برگزار می‌شود. در ماه‌های آینده سفر آقای مادورو را به تهران خواهیم داشت و در آن سفر سند همکاری 20 ساله امضا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: کالاهای ایرانی در شهرهای ونزوئلا در دسترس است. متقابلا زمینه‌های مشترک برای سرمایه گذاری در ایران مهیا شده که به تدریج جزئیات آن اعلام خواهد شد. به بخش خصوصی اعلام می‌کنیم که فرصت خوبی برای همکاری با ونزوئلا وجود دارد.

وزیرخارجه کشورمان همچنین گفت که اقدام آمریکا در بازداشت تبعه ونزوئلایی را نادرست و غیرسازنده می‌دانیم.

قبل از پایان سال جاری کمیسیون مشترک در تهران برگزار خواهد شد

«فلیکس پلاسنسیا گونزالس» وزیر خارجه ونزوئلا هم در این نشست خبری گفت: افتخار بزرگی برای من است که در تهران باشم. این اولین سفر خارجی و ایران اولین مقصد سفر خارجی من است. سیاست دولت ونزوئلا نزدیکی به دولت‌های نزدیک است. افتخار داشتم که رئیس جمهور ایران آقای رئیسی من را امروز به حضور پذیرفتند. صحبت درباره همکاری 20 ساله است که ملت‌های ما لیاقت آن را دارند. قبل از پایان سال جاری کمیسیون مشترک در تهران برگزار خواهد شد تا نقشه راه دو کشور برای همکاری بلندمدت ترسیم کنیم.

وی در ادامه افزود: آمریکا منافع ونزوئلا را نقض کرده است، تبعه ما که مذاکره کننده با مخالفان بوده، ربوده شده و بطور غیرقانونی به آمریکا منتقل شده است. از محکومیت این اقدام توسط ایران تشکر می‌کنیم. مایل هستیم از ملت ایران یاد بگیریم و بر اساس احترام به حقوق بین‌الملل و همه شمولی و همزیستی آینده خوبی را بسازیم.

انتهای پیام/

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک