جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ساعت ۱۰:۳
شورای تقریبی اهل تسنن در خراسان شمالی،

بصیرت و هوشیاری مهمترین دستاورد هفته وحدت است

شورای تقریبی اهل سنت استان در بیانیه ای ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت بر محضر مبارک مقام معظم رهبری و عموم مسلمین جهان؛ شکل گیری شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را مهمترین حربه دشمن برای مقابله با اتحاد مسلمین دانستند  و از جوامع اسلامی و جمیع مسلمین درخواست نمودند تا بابصیرت مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان شوند.
 بصیرت و هوشیاری مهمترین دستاورد هفته وحدت است,

به گزارش عصراترک دراین بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
"وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا"
فرارسیدن میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت را به محضر مبارک مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همه آزادگان جهان و مسلمانان تبریک می گوییم. پیامبری که با رسالت جهانی به عنوان آخرین فرستاده خداوند سبحان و با اعلام تکمیل دین و راهبرد غلبه اسلام بر تمامی مکاتب شرقی و غربی و ایجاد حکومت جهانی مستضعفین نوید پیروزی داده و به پیروانش دستور وحدت و مدارا با سایر ادیان و مکاتب جهان توصیه نموده است.

معنای اتحاد شیعه و سنی، دست برداشتن و کوتاه آمدن از اصول و اعتقادات خویش نیست، وحدت یعنی با توجه به اینکه بین دو مذهب، مشترکات بسیاری وجود دارد، دو گروه باید بر محور این مشترکات به هم نزدیک شوند و برای حفظ و تعالی اسلام با یکدیگر همکاری و همیاری داشته باشند.

ما ائمه جمعه، جماعت مساجد و مدیران و مدرسین حوزه های علمیه اهل سنت خراسان شمالی به طور قاطع و صریح به سران کفر وجیره خواران آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب اعلان می نماییم که همه ی ما ملسمین واحد و یکی هستیم؛ ما همه با هم برادریم و  اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمان‌ها شود بدانیم که یا جاهل هستند یا از کسانی هستند که می خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند. 

دشمنان برای ایجاد شکاف در بین صفوف مسلمانان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی را به وجود آورده‌اند تا با تفرقه‌افکنی به راحتی سیطره خود را بر امت اسلام گسترش دهند لذا مسلمانان باید با بصیرت مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان شوند. 

در آیات و روایات متعدد، حفظ وحدت ميان مسلمانان از جمله اموري است که مورد توجه قرار گرفته است و همواره مورد اهتمام بزرگان و رهبران مذهبي مسلمانان بوده است. بصیرت و هوشیاری مهمترین دستاورد هفته وحدت است باید از این ظرفیت که به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده بهترین بهره را بگیریم.

در پایان بیانیه مذکور ضمن دعوت بیش از پیش از جمیع مسلمین برای پیروی از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری تصریح شده است:"مسلمانان امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند وحدت و همبستگي هستند و اميد مي‌رود همه مسلمانان به‌خصوص عالمان و فرهیختگان و ملت شريف ايران با تأسي به شیوه وحدت‌آفرین علماي بزرگ، به‌ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری، در این مسير قدم بردارند و از هيچ كوششي براي حفظ اتحاد و انسجام اسلامی دريغ نورزند."

شورای تقریبی اهل سنت در خراسان شمالی
26 مهرماه 1400

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک