جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ساعت ۱۴:۴۸

وقف ۲۶ مورد وقف جدید به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در قالب طرح سردار شهید قاسم سلیمانی

حجت الاسلام عظیم آسوده گفت: یک قطعه زمین زراعی در شهرستان مانه و سملقان به ارزش یک میلیارد ریال از وقفیاتی است که نیت واقف هزینه کرد برای ساخت مسجد و اطعام در عزاداری‌ها بوده است.
وقف ۲۶ مورد وقف جدید به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در قالب طرح سردار شهید قاسم سلیمانی,

به‌گزارش گروه دریافت خبر عصراترک مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت۲۶ وقف جدید به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در قالب طرح سردار شهید قاسم سلیمانی از دهه وقف سال گذشته تاکنون خبرداد. 

حجت الاسلام عظیم آسوده  گفت: این وقف‌ها با نیات ساخت حسینیه، کمک به نیازمندان روستایی، هزینه در امور عمومی، هزینه در برنامه‌های قرآنی و عزاداری‌ها و اطعام نیازمندان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه شاخص ترین وقف‌های طرح شهید قاسم سلیمانی مربوط به شهرستان‌های بجنورد و شیروان است افزود: ساخت حسینیه در بجنورد و هزینه برای امور عمومی و قرآنی در شیروان هر کدام به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: اختصاص یک قطعه باغ انگور برای کمک به نیازمندان در منطقه بام از توابع شهرستان اسفراین از دیگر وقف‌ها است که ارزش آن یک میلیارد ریال برآورد شده است.
وی ادامه داد: یک قطعه زمین زراعی در شهرستان مانه و سملقان به ارزش یک میلیارد ریال از دیگر وقفیات است که نیت واقف هزینه کرد برای ساخت مسجد و اطعام در عزاداری‌ها بوده است.
حجت الاسلام عظیم آسوده اجرای طرح شمیم حسینی اوقاف و امور خیریه را به عنوان خدمتی در راستای تولید ملی و اشتغالزایی دانست و افزود: در قالب این طرح ۲۳ هزار و ۳۴۰ بسته معیشتی از محل نیات واقفان نیک اندیش، ۱۱۲ مورد کمک به هیات های مذهبی، سه هزار و ۴۵ وعده غذای گرم و ۸۰۵ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان توزیع شد.
وی عنوان کرد: همچنین در این مدت سه هزار و ۲۰۵ متر مربع از اماکن مذهبی و رقبه استان بازسازی و بیش از سه هزار متر مربع نیز به مساحت این اماکن افزوده شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه به برنامه های دهه وقف امسال اشاره کرد و افزود: آغاز برنامه‌های دهه وقف با ماه‌های صفر و ربیع‌الاول، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) مصادف شده است که در همین راستا برنامه‌های عزاداری و سوگواری این ایام همراه با اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در بقاع شاخص استان اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: برگزاری همایش یاوران وقف، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و استاندار استان، غبارروبی گلزار شهدا، عیادت از بیماران، افتتاح استخر بقعه ایوب نبی و توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه وقف است.
۱۲ مهر ۱۴۰۰ مصادف با ۲۷ صفر، به یادبود پیامبر اکرم (ص) به عنوان اولین واقف و همچنین شهادت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان اولین متولی موقوفات امیرالمؤمنین(ع) "روز وقف" و آغاز دهه وقف است.
این روز از سال ۱۳۷۶ وارد تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران شد. 
خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.  
خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، جزو استان های کم درآمد کشور است.

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک