پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ساعت ۷:۲۱

زمزمه های رفع محرومیت از راز و جرگلان/ پروژه بیمارستان راز و جرگلان تامین اعتبار شد

بیش از یک دهه است که منطقه راز و جرگلان به شهرستان تبدیل شده است، اما این شهرستان همچنان از وجود مهمترین زیرساخت ها از جمله یک بیمارستان محروم بوده است اما اخیرا برای احداث بیمارستان در این شهرستان 50 میلیارد تومان اعتبار، مصوب شده است.
زمزمه های رفع محرومیت از راز و جرگلان/ پروژه بیمارستان راز و جرگلان تامین اعتبار شد,

به گزارش عصراترک، بیش از یک دهه است که منطقه راز و جرگلان به شهرستان تبدیل شده است، اما این شهرستان همچنان از وجود مهمترین زیرساخت ها از جمله یک بیمارستان محروم بوده است.

احداث بیمارستانی در این شهرستان مطالبه ای بوده است که هر ساله از سوی اهالی فریاد زده شده است.

با توجه به اینکه این شهرستان دارای سه بخش ( راز، غلامان، جرگلان) و هر سه بخش با روستاهایشان نیز با مسافت های قابل توجهی از یکدیگر فاصله دارند، همواره میان اهالی این سه بخش برای جانمایی زمینی برای احداث بیمارستانی اختلاف نظر وجود داشت و آنان با یکدیگر به اجماع نظری هم نمی رسیدند که البته در یک دوره ای نیز مسئله جانمایی زمین مسئله اختلافی میان نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شده بود.

با این وجود، لزوم احداث این مرکز درمانی در این شهرستان که موجب شده بود اهالی این شهرستان در شرایط ضروری به سایر شهرستان ها مراجعه و حتی عده ای در این مسیر ترددها تصادف و فوت کنند، موجب شد تا سرانجام استاندار فعلی مسئله جانمایی زمین را برای احداث بیمارستانی در این شهرستان نهایی و آن را کلنگ زنی کند هرچند که در نهایت نیز عده ای دوباره با جانمایی زمین این پروژه ابراز مخالفت کردند.

حال، با توجه به اینکه زمین برای احداث این پروژه کلنگ زنی شده است، حال دغدغه اصلی برای احداث آن، تامین اعتبار لازم در بودجه های سالانه است تا سرانجام این پروژه به بهره برداری برسد.

 

بیمارستان 64 تختخوابی جانمایی شد

در همین باره، رضا علی یوسفی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: مکان احداث پروژه 64 تختخوابی شهرستان راز و جرگلان در غرب شهر راز جانمایی شده است.

یوسفی افزود: زمین جانمایی شده 23 هزار متر مربع مساحت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای احداث این پروژه اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار، مصوب شده، اعلام کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان در حال تهیه نقشه احداث این پروژه است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان همچنین با اشاره به این مطلب که زمان دقیق شروع عملیات احداث این پروژه هنوز مشخص نشده، خاطرنشان کرد: مجوز ماده 23 برای احداث این بیمارستان اخذ شده است.

 

اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان راز و جرگلان

در همین باره، روح الله حسین پور، فرماندار شهرستان راز و جرگلان نیز در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: برای احداث این بیمارستان مطالعات فنی، پدافندی و محیط زیستی آن انجام شده و گزارشات آن به وزارت بهداشت و درمان نیز ارسال شده است.

حسین پور افزود: این پروژه آماده احداث شده است.

وی با بیان اینکه پیمانکار اجرای این پروژه قرارگاه خاتم است، عنوان کرد: در سال مالی جاری برای اجرای این پروژه پنج میلیارد تومان اعتبار ملی و 10 میلیارد تومان نیز اعتبار استانی اختصاص داده می شود.

انتهای پیام/رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک