پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ساعت ۱۲:۴

آمار پذیرش کنکوری ها در هر گروه آزمایشی اعلام شد

آمار نهایی پذیرش داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ در ۵ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، هنر، زبان و علوم ریاضی و فنی اعلام شد.
آمار پذیرش کنکوری ها در هر گروه آزمایشی اعلام شد,

به گزارش ایسنا، نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون»)  بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد ۵۵ هزار و ۶۵۲ ظرفیت پذیرش تعیین شده که از این تعداد ۴۱ هزار و ۴۹۴ نفر در دروه روزانه پذیرش می شوند.

همچنین در گروه آزمایشی علوم تجربی با احتساب پذیرش دانشگاه آزاد، تعداد ۵۵ هزار و ۹۵۲ داوطلب ظرفیت در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳۴ هزار و ۷۶۳ داوطلب در دوره روزانه، ۲۲۶۳ نفر در دوره شبانه و ۲۹۳ داوطلب در دانشگاه آزاد پذیرفته می شوند.

برای پذیرش در گروه علوم انسانی تعداد ۵۳ هزار و ۸۲ نفر ظرفیت وجود داشت که از این تعداد ۲۲ هزار و ۵۸۱ نفر در دوره روزانه و ۴هزار و ۶۰ نفر نیز در دوره شبانه وارد دانشگاه ها می شوند. در گروه آزمایشی هنر نیز ۶ هزار و ۱۹۷ داوطلب ظرفیت اعلام شده که از این تعداد  ۴ هزار و ۲۳۱ نفر در دوره روزانه و ۹۰۱ نفر نیز در دوره شبانه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مشغول تحصیل می شوند.

همچنین ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه آزمایشی زبان های خارجی ۴ هزار و ۵۴۷ نفر عنوان شده که از این تعداد ۲۷۱۱ نفر در دوره روزانه پذیرش می شوند.جمع کل ظرفیت پذیرش( باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور ۵۰۴ هزار و ۵۱۴ نفر اعلام شده است.

تعداد پذیرفته شدگان نهایی در هر گروه امتحانی در پذیرش با آزمون در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۵۷ هزار و ۳۵۲ نفر، در گروه تجربی ۶۰ هزار و ۷۹۸ نفر، در گروه علوم انسانی تعداد۵۵ هزار و ۶۶۱ در گروه هنر ۶ هزار و ۴۱۴ نفر و در گروه زبان های خارجی نیز ۴ هزار و ۷۲۸  نفر اعلام شد. که بدون در نظر گرفتن ظرفیت رشته های غیر پرشکی دانشگاه آزاد در مجموع ۱۸۴ هزار و ۹۴۳ داوطلب در این گروهها پذیرش می شوند.

در رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیز ۲۷۰ هزار و ۴۸۱ داوطلب پذیرش شدند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر در علوم تجربی، ۱۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر در علوم انسانی، ۶۱ هزا رو ۴۶۵ نفر علوم ریاضی و فنی، ۱۰ هزار و ۹۱۵ نفر هنر و ۱۵ هزار و ۳۰۱ نفر هم گروه زبان های خارجی پذیرفته شدند.

به طور کلی ظرفیت پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای "رشته های با آزمون" و همچنین "رشته های بر اساس سوابق تحصیلی" با احتساب ۴ رشته علوم پزشکی دانشگاه آزاد،  در گروه ریاضی و فنی ۱۱۸ هزار و ۸۱۷، در گروه تجربی ۸۷ هزار و ۳۹۸، در گروه انسانی ۲۱۱ هزار و ۸۱۶، در گروه هنر ۱۷ هزار و ۳۱۹ و در گروه زبان های خارجی نیز ۲۰ هزار و ۲۹ نفر تعیین شده است.

به طور کلی تعداد ۴۵۵ هزار و ۴۲۴ داوطلب در رشته های با آزمون  و بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سال ۱۴۰۰ وارد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می شوند.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک