پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ - ساعت ۸:۱۱
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد:

آغاز کشت محصولات زراعی پاییزه در خراسان شمالی/کاشت کاملینا در استان از آبان ماه

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه کشت کلزای آبی در استان آغاز شد، گفت: کشت محصولات گندم و جو در سطح 187 هزار و 500 هکتار از مزارع استان نیز به زودی در مهر ماه آغاز می شود.
آغاز کشت محصولات زراعی پاییزه در خراسان شمالی/کاشت کاملینا در استان از آبان ماه,

پژمان شهابی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: از 15 مهر ماه امسال کشت پاییزه محصولات گندم و جو در استان آغاز می شوند.

شهابی گفت: در فصل زراعی پاییز امسال سطح کشت گندم آبی 47 هزار و 500 هکتار، سطح کشت گندم دیم 96 هزار هکتار، سطح کشت جو آبی 23 هزار هکتار و سطح کشت جو دیم 21 هزار هکتار خواهد بود.

وی افزود: سطح زیر کشت محصولات گندم و جو در فصل زراعی پاییز امسال همانند سال گذشته خواهد بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین از آغاز کشت کلزا آبی در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود که در سطح سه هزار هکتار از مزارع استان محصول کلزای آبی به صورت قراردادی کشت شود و سطح زیر کشت آن در فصل زراعی جاری همانند سال گذشته باشد.

وی درباره کشت چغندر قند پاییزه نیز اظهار کرد: این گیاه محصولی آب بر است، حال با توجه به وضعیت کاهش بارش ها، پیش بینی می شود که در استان در سطح 20 هکتار این محصول کاشت شود.

شهابی افزود: کاشت این محصول در آبان ماه خواهد بود.

وی همچنین به کاشت گیاه روغنی کاملینا و ذرت علوفه ای آبی نیز اشاره و عنوان کرد: پیش بینی می شود گیاه کاملینا در آبان ماه امسال در سطح 200 هکتار از مزارع شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج و آشخانه کاشت شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: کاشت محصول ذرت علوفه ای آبی نیز در سطح یک هزار و 500 هکتار در اوایل خرداد و نیمه دوم تیر ماه امسال انجام شده که در مهر ماه برداشت می شود.

وی درباره تامین بذور نیز بیان کرد: شش شرکت تولید کننده بذر در استان فعالیت دارند که کشاورزان، بذر مورد نیاز خود را از این شش شرکت خریداری می کنند.

وی با بیان اینکه ارقام بذری پر آب طلب از چرخه کشت زراعی استان حذف شده است، پیش بینی کرد: در فصل زراعی پاییز امسال تقاضای خرید بذر توسط کشاورزان به 40 درصد افزایش یابد.

شهابی افزود: در سال گذشته خرید بذر جدید توسط کشاورزان 30 درصد بود.

انتهای پیام/قهرمانی   

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک