یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ساعت ۱۲:۵
 سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی عنوان کرد:

ثبت ملی ۹ اثر تاریخی در خراسان شمالی/ رباط ‌قلی جاجرم در فهرست میراث جهانی یونسکو

علی مستوفیان گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری، 6 اثر تاریخی و سه اثر منقول فرهنگی تاریخی نیز به ثبت ملی رسید و سه پرونده آثار طبیعی نیز در دست اقدام است.
ثبت ملی 9 اثر تاریخی در خراسان شمالی/ رباط ‌قلی جاجرم در فهرست میراث جهانی یونسکو,

 علی مستوفیان، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی  در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: عملیات مرمت 25 اثر تاریخی استان با اعتبار 35 میلیارد و 419 میلیون ریال در سه‌ماهه نخست سال جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: ارگ بلقیس، قلعه جعفرآباد، قلعه جلال‌الدین، حمام قلعه خان، عمارت مفخم، باغ علی‌آباد بجنورد، حمام عسگری، امامزاده غلامان، مقبره بیدوازی، باغ و کوشک جاجرم، باغمزار گرمه، بافت سبزه‌میدان بجنورد، رباط قلی، حمام گلیان و... ازجمله این آثار هستند که مرمت تعدادی از آن‌ها هنوز ادامه دارد.

مستوفیان عنوان کرد: همچنین در سه‌ماهه نخست سال جاری، 6 اثر تاریخی و سه اثر منقول فرهنگی تاریخی نیز به ثبت ملی رسید و سه پرونده آثار طبیعی نیز در دست اقدام است.

وی برنامه‌ریزی برای شناسایی و معرفی ارزش‌های آثار تاریخی، میراث معنوی و طبیعی استان در راستای حفظ و ارتقای هویت تاریخی‌فرهنگی آن‌ها را امری ضروری دانست و تصریح کرد: برای ثبت ملی این آثار از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

این مقام مسئول از پیگیری‌ها برای ثبت پرونده رباط ‌قلی جاجرم در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد و افزود: اقدامات فنی و حفاظتی به‌منظور قرارگیری اثر ارزشمند رباط ‌قلی در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو، انجام شده است.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک