سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ساعت ۱۰:۵۷
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی عنوان کرد:

کاهش ۴/۳ درصدی ولادت های خراسان شمالی/ کمترین میزان تولدها مربوط به جاجرم است

علی زاهدی نیا با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 568 واقعه ولادت طی سه ماهه سال 1400 در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است، گفت: تعداد موالید ثبت شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 4.3 درصد کاهش پیدا کرده است.
کاهش 4.3 درصدی ولادت های خراسان شمالی/ کمترین میزان تولدها مربوط به جاجرم است,

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با بیان اینکه به ازای هر 100 ولادت دختر 108 ولادت پسر در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: براین اساس تعداد یک هزار و 852 پسر و یک هزار و 716 دختر در سال جاری به دنیا آمده اند.

 

زاهدی نیا اضافه کرد: علاوه بر این از کل ولادت های ثبت شده طی سه ماهه سال جاری در خراسان شمالی، دوهزار و 411 واقعه شهری و یک هزار و 157 واقعه روستایی بوده اند، که با توجه به جمعیت میاندوره ای استان، نرخ خام حاصل از ثبت موالید در استان، 15.7 در هزار است که از متوسط کشوری نرخ ولادت که 14 در هزار می باشد بالاتر است.

 

وی یادآور شد: با توجه به گزارش ولادت های ثبت شده برحسب گروه سنی مادران، بیشترین فراوانی ولادت ثبت شده به گروه سنی مادران 25-29 سال با تعداد 944 رویداد ولادت اختصاص یافته است.

 

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: اسامی امیرعلی، علی ، محمد، آریا و حسین به ترتیب با فراوانی 58 ، 50 ، 46 ، 41 و36 پنج نام منتخب پسران و اسامی فاطمه، زهرا،  رستا،  آوا و آسنا به ترتیب با فراوانی های 61 ، 43، 42، 36 و 28 در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران قرار گرفته است.

 

زاهدی نیا اظهار داشت: شهرستان بجنورد با ثبت تعداد دو هزار و 78 واقعه ولادت در سه ماهه نخست سال جاری بالاترین میزان ثبت ولادت و شهرستان جاجرم با ثبت تعداد 74 واقعه کمترین فراوانی در ثبت واقعه ولادت را دارا بوده است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک