جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ساعت ۱۲:۲۹
معاون امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خواستار شد:

تجهیز واحدهای صنعتی خراسان شمالی به سیستم برق اضطراری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: صنایع بزرگ، کارگاه ها همچنین واحدهای صنعتی کوچک استان برای برخورداری از تامین برق پایدار به سیستم برق اضطراری و یا برق خورشیدی تجهیز شوند.
تجهیز واحدهای صنعتی خراسان شمالی به سیستم برق اضطراری,

به گزارش خبرنگار عصراترک، محمود قنبری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: امسال قطعی برق در کشور و استان در مقایسه با سال های گذشته شیب تندی داشته است.

قنبری خواستار شد: در استان صنایع بزرگ همچنین واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی و کارگاه ها به سیستم برق اضطراری و یا سیستم برق خورشیدی تجهیز شوند.

وی همچنین تاکید کرد: بانک ها و واحدهای تجاری از حداقل سیستم روشنایی استفاده کنند.

افزون بر این، قنبری یادآور شد: واحدهای تولیدی شرایط ذخیره سازی آب و سوخت دوم را در واحدهای خود آماده سازی کنند و آن را مد نظر قرار دهند.

در این جلسه، سیاوش وحدت، مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی نیز عنوان کرد: در شرایط بوجود آمده و پیش رو، منطقی است که واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان به سیستم های برق اضطراری و یا خورشیدی تجهیز شوند هر چند که تامین این زیرساخت هزینه بسیار بالایی نیاز دارد.

وحدت خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شهرک های صنعتی استان هشت سیستم سی اچ پی وجود دارد که تعدادی از آنها در مدار مصرف هستند، با این وجود، آلودگی صوتی این سیستم بسیار بالا است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر ایجاد پست برق 132 کیلو وات در شهرک صنعتی اسفراین در حال اجرا است که هزینه ایجاد و بهره برداری از این پست برق حداقل 60 میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده و می دهد.

رضا زاده، معاون صنایع  و معادن سازمان صمت خراسان شمالی نیز در این جلسه از ناهماهنگی در زمان بندی قطعی برق صنایع گلایه کرد و گفت: قطعی برق طبق جدول زمان بندی اعلام شده، انجام نمی شود.

رضازاده گفت: این امر موجب زیان مالی واحدهای صنعتی استان شده است.

به گزارش عصر اترک، در این جلسه همچنین مدیران واحدهای صنایع کوچک حاضر در جلسه نیز تقاضا کردند: بانک های استان پای کار دعوت شوند و تسهیلات خرید سیستم های برق اضطراری و یا خورشیدی را در اختیار صنایع استان قرار دهند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک