جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ساعت ۱۴:۱۸
دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور:

طلاق و سقط جنین در کشور روند صعودی دارد/ از اقدامات دستگاه های فرهنگی رضایت نداریم/ نقش منفی سلبریتی ها در تاثیرگذاری روی مردم

مهدی رضاییان با اشاره به اینکه متاسفانه اکثر روندهای کشور در بحث مفاسد اخلاقی به صورت صعودی هستند، گفت: آمارهای مربوط به طلاق، ایدز، سقط جنین، بالارفتن سن ازدواج، آمارهایی هستند که در سطح کشور و استانها، نشان دهنده این است که روندها صعودی است.
طلاق و سقط جنین در کشور روند صعودی دارد/ از اقدامات دستگاه های فرهنگی رضایت نداریم/ نقش منفی سلبریتی ها در تاثیرگذاری روی مردم ,

به گزارش عصراترک، مهدی رضاییان، دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور پیش از ظهر امروز در ستاد راهبری و هماهنگی اجرای مصوبه عفاف و حجاب استان خراسان شمالی اظهار داشت: در موضوع مسائل فرهنگی و اجتماعی، تفاوتی که با سایر عرصه وجود دارد، این است که خیلی از عرصه ها، شرایط و وضعیت هایی که پیش می آید قابل تغییر و برگشت است.

وی ادامه داد: شرایط سیاسی، اقتصادی، کرونایی شرایطی هستند که خیلی از مسائل را تحت الشعاع قرار می دهند، خیلی از این مسائل با مدیریت دقیق در سطوح راهبردی و عملیاتی، برگشت پذیر باشد، اما این در حالی است که خیلی از مسائل فرهنگی و اجتماعی باتوجه به اینکه اعتقادات، باورها را تغییر می دهند، به سختی قابل برگشت خواهند بود.

رضائیان با اشاره به اینکه دامنه مفهومی واژه عفاف بسیار وسیع است، افزود: سرمایه های اصلی هر جامعه به خصوص جامعه اسلامی که بر مبنای دین اسلام پایه گذاری شده است، مربوط به عفاف است، که اگر گاهی اوقات انحرافاتی در حوزه عفاف دیده می شود، در گذشت زمان این تغییرات به صورت وسیع تری در آن افراد ایجاد می شود.

 

تمرکز سرمایه گذاری های دشمن نسبت به تخریب حوزه های فرهنگی و اجتماعی در کشور

وی با بیان اینکه موضوع مباحث اجتماعی و فرهنگی در مقایسه با سایرعرصه ها پراهمیت تر است، ادامه داد: سرمایه گذاری دشمن در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای کشور ایران، بسیار زیاد است، فعالیت درحوزه فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای، خبری معاند قطعا با سرمایه گذاری بالا انجام می شود و کار ما را سخت تر می کند.

رضائیان گفت: اگر بخواهیم از فرهنگ ایرانی و اسلامی مان صیانت کنیم باید در ابتدا ترفند های دشمن را به خوبی بشناسیم، سپس حداقل سرمایه گذاری مان به اندازه سرمایه گذاری دشمن باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: نکته قابل توجه این است که باید بدانیم که اکنون در چه نقطه ای ایستاده ایم، روند وضعیت ما چگونه است، شاخص ها و شناسه های فرهنگی، اجتماعی در ارتباط با این موضوع چه وضعیتی دارد.

وی اظهار داشت: متاسفانه اکثر روندهای کشور در بحث مفاسد اخلاقی به صورت صعودی هستند، آمارهای مربوط به طلاق، ایدز، سقط جنین، بالارفتن سن ازدواج، آمارهایی هستند که در سطح کشور و استانها، نشان دهنده این است که روندها صعودی است.

رضائیان افزود: در حال حاضر شاید مدیریت اجتماعی ما، سخت ترین نوع مدیریت است که با آن مواجه هستیم و عرصه رویارویی و نبرد ما با دشمنان اسلام این عرصه است که باید در این عرضه باید وضعیت را بشناسیم و برنامه داشته باشیم که روندها کنترل شود و نقاط مطلوب که پیش بینی شده است، در دسترس قرار گیرد.

 

عمده تاکید در حوزه فرهنگی، ایجابی و اقناعی است

وی با بیان اینکه حوزه عفاف، مشترک بین خانم ها و آقایان است و هرکدام تعریفی جداگانه ای دارد، گفت: عمده تاکید در حوزه فرهنگی، ایجابی و اقناعی است، اما افراد خاصی که با نیت خاص، جریانات سازمان یافته در خلاف جهت حرکت دارند، امکان سلبی و مقابله ای لازم است.

رضائیان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در حوزه عفاف و حجاب دو بعد دارد، گفت: یک بعد مربوط به کسانی می شود که می خواهند فرهنگ کشور را تخریب و کشور را از ارزشهای ایرانی اسلامی دور کنند.

دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور اظهار داشت: بعد دیگر سرمایه گذاری مربوط به داخل کشور است که باید به همان نسبت یا بیشتر انجام شود، که شامل سرمایه گذاری مادی  و معنوی است و باید به موضوع بیشتر اهمیت داده شود، زیرا از یک موضوع بی عفتی شروع می شود، تبعات دیگری دارد و قطعا پیشران بسیاری از افزایش طلاق ها، سقط جنین ها بی عفتی است.

 

اقدامات دستگاه های فرهنگی کشور در حدی که باید باشد، نیست

وی در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک در رابطه با اینکه چرا با وجود 24 دستگاه فرهنگی فعال در سطح کشور، بخش زیادی از مصوبات این جلسات در همان جا باقی می ماند و خیلی در سطح جامعه تغییرات به صورت محسوس دیده نمی شود، گفت: یک سری اقدامات در داخل کشور و یک سری اقدامات توسط دشمن در حال انجام است که برآیند آن در جامعه دیده می شود و این به معنای بی اقدامی و بی عملی نیست.

وی افزود: البته از این اقدامات رضایت نداریم، اقدامات در حدی که باید نیست، اما حداقل هایی انجام می شود، باید اقدامات گسترش پیدا کند، اگر این کار انجام شود، آثار در جامعه دیده خواهد شد و تاثیر بیشتر از فضای جازی مخرب خواهد شد.

رضائیان در رابطه با تاثیرگذاری سلبریتی ها بر وضعیت عفاف و حجاب جامعه گفت: سلبریتی ها در جامعه تاثیرگذار هستند، که اکثرا قشر خاکستری جامعه این افراد را به عنوان الگو قرار می دهند و نقشی که آنها دارند در مجموع نقش منفی است.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه در فیلم با تصویری ظاهر می شوند که در فضای مجازی کاملا متفاوت است و تاثیر منفی بیشتری دارد، لذا باید برای سلبریتی ها که مرجعیتی در جامعه برای عده زیادی دارند، برنامه ریزی شود که این افراد توانند نقش مثبتی داشته باشند.

رضائیان گفت: در حال حاضر خیلی از نقش سلبریتی ها رضایت وجود ندارد، اما در این گروه نیز افراد مقیدی وجود دارند که در مسیر مثبت حرکت دارند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک