شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ساعت ۹:۲۰
معاون گردشگری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی عنوان کرد:

توقف فعالیت تورهای گردشگری خراسان شمالی در وضعیت نارنجی شهرها/ در تعطیلات نوروزی، ۹۰ درصد اقامتگاه ها خالی از مسافر بود

ابوالفضل اسماعیلی با بیان اینکه فعالیت تورهای گردشگری در استان در شهرهای با وضعیت نارنجی کرونا ممنوع است، گفت: همچنین این تورها در شهرهای زرد نیز با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، مجاز به فعالیت هستند.
توقف فعالیت تورهای گردشگری خراسان شمالی در وضعیت نارنجی شهرها/ در تعطیلات نوروزی، 90 درصد اقامتگاه ها خالی از مسافر بود,

ابوالفضل اسماعیلی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به برخورد با فعالیت تورهای گردشگری در شهرهای با وضعیت نارنجی کرونا، اظهار داشت: مجریان این تورها در شهرهای زرد نیز با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، مجاز به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت تورهای گردشگری فقط تحت اجرای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز امکان‌پذیر است، گفت: با توجه به شروع ایام تابستان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نظارت‌ها در این زمینه تشدید می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی افراد که تحت پوشش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیستند، اقدام به برگزاری تورهایی می‌کنند که به دلیل رعایت نکردن استانداردهای مصوب گردشگری ممکن است موجب تضییع حقوق گردشگران، خانواده‌ها و صدمات جبران‌ناپذیر به آنان در طول سفر شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اشاره‌ای نیز به فعالیت واحدها و تأسیسات اقامتی استان در ایام تابستان داشت و افزود: تمامی این واحدها فعال و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای مسافران هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ایام تابستان امسال و حتی در ایام پیک مسافرت‌ها نیز ضریب اشغال واحدهای اقامتی به 50 درصد نرسد، خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال، علی‌رغم افزایش سفر و ترددهای بین جاده‌ای نسبت به سال گذشته، اما تأسیسات و مراکز اقامتی استان با 80 تا 90 درصد ظرفیت‌های خالی مواجه بودند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک