جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ساعت ۱۰:۴۳
کارشناس امور سالمندان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

استقبال سالمندان بالای ۸۰ سال خراسان شمالی از واکسن کرونا خوب نیست/ تنها ۴۵درصد آنها برای واکسیناسیون مراجعه کرده اند

محدثه معصومی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی متاسفانه سالمندان بالای 80 سال نسبت به واکسیناسیون استقبال نکردند، گفت: در حال حاضر تاکنون 45 درصد سالمندان استان که نام آن ها در سامانه سلامت ثبت شده، برای دریافت واکسن حضور پیدا کردند.
استقبال سالمندان بالای 80 سال خراسان شمالی  از واکسن کرونا خوب نیست/ تنها 45درصد آنها برای واکسیناسیون مراجعه کرده اند,

محدثه معصومی، کارشناس امور سالمندان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: از ابتدای آغاز واکسیناسیون در خراسان شمالی تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۴ سالمند از گروه سنی بالای ۶۰ سال واکسن را دریافت کرده اند، که به نسبت آمار جمعیت سالمندان استان پایین است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه استقبال از واکسن در بین سالمندانی که سن آن ها بیش از ۸۰ سال است خوب نیست و در عین حال در مجموع فقط بین ۴۵ تا ۵۰درصد سالمندان استان که نام آن ها در سامانه سلامت ثبت شده است برای دریافت واکسن مراجعه کرده اند.

 

این کارشناس مسئول گفت:  ۴۲۲ سالمند از ۶۰۰ سالمندی که زیر پوشش مراکز بهزیستی هستند نیز واکسینه شده اند.


وی با بیان این که مرگ و میر کرونایی در بین سالمندان بیش از دیگر اقشار جامعه بوده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل از سالمندان تقاضا می شود، تا حتما نام خود را در سامانه سلامت برای دریافت واکسن ثبت کنند زیرا در غیر این صورت نمی توان آن ها را واکسینه کرد.


معصومی با بیان اینکه واکسن انبار شده نداریم، گفت: نکته قابل توجه این است که مشکلی برای تامین واکسن همه سالمندان وجود ندارد و فقط باید این افراد برای ثبت نام در سامانه و دریافت مراجعه کنند.


وی اظهار داشت: یکی از شرایط دریافت واکسن این است که بین زمان ابتلای افرادی که قبلا کرونا گرفته اند و تاریخ واکسن ان ها حتما ۶ ماه فاصله باشد.


کارشناس امور سالمندان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی یادآور شد: بین سالمندان استان ۶۰۰ بیمار خاص نیز دیده می شود که واکسن خود را دریافت کرده اند.

 

انتهای  پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک