شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ساعت ۱۶:۰

خسارت ۵ میلیارد ریالی زمین‌لرزه‌های اخیر خراسان شمالی به آثار و بناهای تاریخی

علی مستوفیان: اظهار کرد: پس از وقوع زمینه لرزه 5.5 ریشتری دو هفته گذشته در جاجرم، پس‌لرزه‌های متعددی نیز در حال وقوع است که آخرین آن، زلزله 4.7 ریشتری بامداد امروز بود.
خسارت 5 میلیارد ریالی زمین‌لرزه‌های اخیر خراسان شمالی به آثار و بناهای تاریخی,

به گزارش گروه دریافت خبر عصراترک، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه همین امر سبب شد تا تمام آثار و بناهای استان را مورد بازدید و پایش قرار دهیم، افزود: آثاری که آسیب دیده‌اند بیشتر در شهرستان‌های جاجرم و گرمه هستند که بخشی از این آسیب‌ها جزئی و برخی نیز با تخریب‌های بیشتری مواجه شده‌اند.

مستوفیان با اشاره به برآورد خسارت 5 میلیارد ریالی به آثار و بناهای تاریخی خراسان شمالی بر اثر وقوع زمین‌لرزه‌های اخیر، عنوان کرد: زلزله به حدود 10 اثر تاریخی آسیب زده است.

او گفت: در شهرستان گرمه، کاروانسرای قره‌بیل به‌صورت جزئی بعضی از دیوارها ترک برداشته، کاروانسرای عشق نیز به علت قرارگیری در مرکز زلزله منطقه و آسیب‌پذیری این بنا، بعضی از طاق‌ها و دیوارهای آن آسیب دیده و فرو ریخته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: در شهرستان جاجرم نیز بناهایی ازجمله امامزاده دربند، قلعه جعفرآباد جربت، دیواره‌های ضلع غربی امامزاده زین‌العابدین و امامزاده محمود کلاته ترک‌ها بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند.

 

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک