جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ساعت ۱۲:۷

مهار کرونا با واکسیناسیون عمومی/ میزان کشندگی ویروس هندی

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ارتباط با اهمیت واکسیناسیون و همچنین میزان کشندگی ویروس‌های جهش یافته توضیحاتی ارائه داد.
مهار کرونا با واکسیناسیون عمومی/ میزان کشندگی ویروس هندی,

مینو محرز در گفتگو با خبرنگار مهر، تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا را واکسیناسیون دانست و گفت: تا همه مردم واکسینه نشوند این ویروس از بین نمی‌رود اما تا آن زمان رعایت فاصله گذاری فیزیکی، زدن ماسک و شستن دست همچنان اصل پیشگیری است و باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه باید همه مردم واکسینه شوند تا سطح ایمنی بالا برود، اظهار داشت: با زدن واکسن حداقل به نوع کشنده ویروس مبتلا نخواهیم شد و به این دلیل امیدواریم واکسن‌های مورد نیاز به بازار بیاید و وزارت بهداشت بتواند همه را واکسینه کند اما هنوز به آن میزان واکسن دسترسی پیدا نکردیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: هنوز واکسن کادر درمان تکمیل نشده و نوبت به مردم عادی نرسیده است و همچنان منتظر هستیم که ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. برخی از مردم سوال می‌کنند که کدام واکسن را تزریق کنند ما در جواب می‌گوئیم هنوز همچنین انتخابی نداریم و مهم این است که هر نوع واکسنی که مؤثر بوده و وجود داشته باشد را باید زد و زدن واکسن یک باید است.

محرز با اشاره به اینکه سرعت انتقال ویروس انگلیسی بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: بیماری نیز با این ویروس سخت‌تر است اما مدل جدید آفریقای جنوبی و هندی فاجعه هستند. ویروس هندی کشندگی وحشتناک دارد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تأکید کرد: استان مرزی سیستان و بلوچستان روابط نزدیک و رفت و آمد زیادی با هند دارند و به همین دلیل باید مراقب میزان ابتلاء در این استان بود و پیشگیری‌های لازم انجام شود.

وی راهکار مقابله را واکسیناسیون عمومی دانست و گفت: باید هر چه زودتر دسترسی به واکسیناسیون برای عموم آغاز شود و مشکل خیلی بزرگی که وجود دارد این است که واکسن در دنیا کم است. یعنی اگر درخواست بدهیم، آماده نیست.

محرز گفت: در نهایت توصیه می‌شود که مردم پروتکل را رعایت کنند و فعلاً با رعایت اصول اولیه و پیشگیری‌های لازم جان خود را حفظ کنند تا نوبت به واکسیناسیون هم برسد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک