جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ساعت ۱۲:۴۷
مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان اعلام کرد:

دویدوخ، روستای با بافت با ارزش خراسان شمالی انتخاب شد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان گفت: روستای دویدوخ به عنوان روستای دارای بافت با ارزش انتخاب شد تا هویت بافت و منظر اصلی منازل مسکونی این روستا در ساخت و سازهای جدید آن حفظ شود.
دویدوخ، روستای با بافت با ارزش خراسان شمالی انتخاب شد,

سعید رئوفی، مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در شهرستان راز و جرگلان 39 روستا دارای طرح سمت توسعه  و 30 روستای دیگر که زمین های منابع ملی در پیرامون خود ندارند فاقد طرح سمت توسعه هستند.

رئوفی همچنین گفت: در این شهرستان بر اساس آمار سرشماری سال 95، 60 هزار نفر جمعیت در قالب 11 هزار و 700 خانوار ساکن هستند که تا به کنون در این شهرستان چهار هزار و 200 واحد مسکونی نوسازی شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: در ماه جاری، با برگزاری جلسه ای با حضور مدیران اجرایی دستگاه های ذی ربط استان، روستای دویدوخ به عنوان روستای دارای بافت با ارزش انتخاب شد که سالانه با اختصاص اعتبارات ملی، هویت بافت و منظر منازل مسکونی این روستا در ساخت و سازهای جدید آن حفظ شود.

وی تصریح کرد: روستای دویدوخ علاوه بر اینکه با تولید فرش های دورو مشهور ایران و جهان است همچنین کالبد اصلی در بافت منازل این روستا از مصالح بومی منطقه است که با انتخاب این روستا به عنوان روستای دارای بافت با ارزش درصدد هستیم تا هویت اصلی بافت این روستا در ساخت و سازهای جدید حفظ شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان راز و جرگلان خاطر نشان کرد: از این پس در روستای دویدوخ، ساخت منازل جدید با رعایت آیین نامه های ساختمانی، عمل به نقشه طراحی شده و بهره گیری از مصالح جدید البته با حفظ نما و منظر طراحی شده برای ساختمان که مطابق با حفظ هویت اصلی بافت روستا است، اجرایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: علاوه بر حفظ هویت بافت اصلی در سیما و منظر ساخت و سازهای جدید و قدیمی این روستا، طراحی معابر و اماکن عمومی این روستا نیز مورد توجه قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این نکته که انتظار است تا اهالی این روستا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئوفی بیان کرد: هر چند که در حال حاضر در شهرستان راز و جرگلان فعلا روستای دویدوخ به عنوان روستای دارای بافت با ارزش مصوب شده است، ابراز امیدوار کرد: در این زمینه در آینده روستاهای بیشتری انتخاب شوند.

انتهای پیام/رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک