شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس دیدنی ها | کد خبر: ۲۸۳۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ساعت ۱۳:۴۳
گزارش تصویری؛

عطر خوش گل محمدی در مزارع مانه و سملقان

کشت گل محمدی از سال 95 در استان خراسان شمالی آغاز شده است و تاکنون 60 هکتار از زمین های مانه و سملقان زیر کشت این محصول رفته است که تابه حال مقدار سطح به محصول نشسته این میزان زمین کشت شده ۱۰ هکتار است.

به گزارش عصراترک از مانه و سملقان،  کشت گل محمدی یکی از  قابلیت‌هایی است که به گفته کارشناسان کشاورزی می‌تواند برای رونق اشتغال‌زایی و به‌ویژه صادرات محصولات متنوع در استان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

کشت گل محمدی از سال 95 در استان خراسان شمالی آغاز شده است و تاکنون 60 هکتار از زمین های مانه و سملقان زیر کشت این محصول رفته است که تابه حال مقدار سطح به محصول نشسته این میزان زمین کشت شده ۱۰ هکتار است و از هر هکتار چهار تن گل محمدی برداشت می شود که در مجموع 40 تن تولید در طول سال انجام می شود.

در حال حاضر در شهرستان مانه و سملقان بالغ بر ۵۰ مزرعه گل محمدی وجود دارد.طی سال های اخیر کشت گل محمدی باتوجه به کم آب طلبی این محصول در استان خراسان شمالی رواج زیادی گرفته است،سودآوری بالا در برابر هزینه های تولید باعث روی آوری کشاورزان به سمت این صنعت شده است.

در ادامه شما را به دیدن  تصاویر مزرعه گل محمدی، حسین محمدی که نهال های خود را از قمصر کاشان تهیه کرده است دعوت می کنیم:

 

 

انتهای پیام/ صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک