جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ساعت ۱۲:۵۲
گزارش ؛

مردم و رانندگان تاکسی شیروان هر دو ناراضی از کرایه تاکسی ها

چند سالی است که افزایش کرایه تاکسی های درون شهری شیروان به یکی از معضلات این شهر برای تاکسی داران و مردم تبدیل شده است.
مردم و رانندگان تاکسی شیروان هر دو ناراضی از کرایه تاکسی ها,

به گزارش پایگاه خبری شیروان، با شروع  اردیبهشت ماه و افزایش کرایه تاکسی های درون شهری، رانندگان تاکسی با اعتراض نسبت به پایین بودن نرخ کرایه ها و مردم از بالا رفتن نرخ کرایه ها گلایه مند هستند. شهروندان، افزایش 700 تومانی کرایه های تاکسی را برای شهر شیروان نامعقول می دانند در حالی است که رانندگان تاکسی نسبت به پایین بودن نرخ کرایه نسبت به شهرهای فاروج و اسفراین شاکی هستند.

در حال حاضر تاکسی های درون شهری شهر شیروان بدون داشتن نرخ نامه جدید و با قیمت 1500 تومان مسافرکشی می کنند.

یکی از بانوان شیروانی با ابراز گلایه از سازمان تاکسیرانی شیروان گفت:  تاکسی داران بدون نرخ نامه، کرایه ها را افزایش داه و  وقتی اعتراض میکنیم برخورد نامناسبی دارند.

وی افزود:  بنده منشی یک مطب هستم و بخاطر کارم مجبور هستم روزی 4 بار از تاکسی استفاده کنم و در حال حاضر افزایش 90 درصدی کرایه برایم سنگین است.

وی اظهارکرد: حقوق دریافتی ما 25 درصد افزایش داشته ولی کرایه 90 درصد بیشتر شده است که این مبلغ برای مسیرهای کوتاه شیروان واقعا زیاد است ضمن اینکه یک سال تمام نرخ 800 تومانی تعیین شده توسط تاکسیرانی را هزار تومان می گرفتند.

وی با بیان اینکه انتظار داشتیم افزایش کرایه ها با 400 تومان افزایش به هزار و دویست تومان برسد ولی هم اکنون به هزار و 500 رسیده گفت: با توجه به شرایط کرونا و اینکه اکثر رانندگان پول خرد برای تسویه حساب مسافران را ندارند نصب کارت خوان حتما الزامی است .

در این میان یکی از رانندگان تاکسی نیز به خبرنگار ما گفت: کسانی که از گرانی کرایه تاکسی ناراضی هستند، بررسی بکنند در این مدت تورم و گرانی چقدر بوده است؟ هزینه لوازم یدکی مثل لنت، دیسک، صفحه، لاستیک و ... چند برابر شده است.

وی ادامه داد: در شهر کوچکی مثل فاروج کرایه ها سال گذشته 1500 تومان بوده مگر شیروان با شهرهای اطراف چه فرقی دارد که باید پایین ترین کرایه را داشته باشد؟

 

طبق مصوبه جدید کرایه تاکسی 1250 است

شهردار شیروان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کرایه تاکسی در سال 99 به ازای هر نفر 800 تومان بود که در ابتدای سال 1400 با افزایش 30 درصدی، این کرایه به نفری 1040 تومان رسید.

شاهرخ شاهرخی اظهارکرد: مجددا مصوبه ای تصویب و 25 درصد دیگر به کرایه رانندگان اضافه شد که در مجوع 55 درصد کرایه تاکسی درون شهری افزایش یافت و به ازای هر نفر به هزار و 250 تومان رسید.

شاهرخی بیان داشت: مصوبه جدید به فرمانداری شیروان ارسال شده تا آنجا هم مورد تایید قرار گیرد و امیدواریم در چند روز آینده جواب آن مشخص شود.

شاهرخی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رانندگان در حال حاضر با نرخ 1500 تومان مسافرکشی می کنند، گفت: این کار غیر قانونی است و کرایه همان 1 هزار و 250 تومان است و گشت های بازرسی را مامور کرده ایم که با این رانندگان برخورد کنند.

وی در پایان گفت: در حال رایزنی هستیم برای رانندگان تاکسی دستگاه پوز بدون هزینه تهیه کنیم به این صورت که در ازای پرداخت هزینه دستگاه کارتخوان وصیغه نزد بانک به امانت می گذارند.

انتهای پیام/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک