پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ساعت ۱۳:۵۴
بخشدار جرگلان خبر داد:

آبرسانی به ۷ روستای جرگلان با کمک خیرین و قرارگاه پیشرفت و آبادانی

بخشدار جرگلان از آبرسانی به ۷روستا و کلاته در بخش جرگلان با همکاری خیرین، قرارگاه پیشرفت و آبادانی، اداره آب و فاضلاب و دهیاری ها خبر داد.
آبرسانی به ۷ روستای جرگلان با کمک خیرین و قرارگاه پیشرفت و آبادانی,

پولاد نجاهی، بخشدار جرگلان در گفتگو با خبرنگارعصر اترک گفت: روستاهای چالتلپک، شهرک اسمی، دولان، کلاته های ایپک لی بالا، مزارجان، کمیلی، مزرعه بچه دره و دولت آباد که جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ خانوار را تشکیل می دهند فاقد آب شرب لوله کشی بوده یا لوله کشی داشته و فاقد چاه هستند و یا از آب چشمه استفاده می کردند .

نجاهی افزود: در حال حاضر آبرسانی به این کلاته ها و روستاها شروع شده و تا یک ماه دیگر از آب شرب سالم و کافی برخوردار خواهند بود .

وی تصریح کرد: آبرسانی در کل شهرستان برای ۱۴ روستا و کلاته توسط خیرین و قرارگاه پیشرفت و آبادانی و اداره آب و فاضلاب و دهیاری ها انجام خواهد شد.

بخشدار جرگلان گفت: خیرین حدود دو میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها اهدا کرده اند که از این میزان یک میلیارد تومان در بخش جرگلان هزینه خواهد شد .

نجاهی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی، اداره آب و فاضلاب و دهیاری ها مابقی اعتبار مورد نیاز را تامین خواهند کرد .

وی گفت: حفر چاه، لوله کشی و شبکه گذاری از جمله کارهای مورد نیاز برای این ۷ کلاته و روستا است تا آب موردنیازشان تامین شود .

وی همچنین با اشاره به خشک سالی در این شهرستان و بخش اظهرکرد: اگرخشک سالی ادامه داشته باشد ما در این بخش با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه خواهیم شد بنابراین از اکنون باید پیش بینی های لازم برای فصل تابستان صورت بگیرد.

بخشدار جرگلان خاطرنشان کرد: به همین منظور دنبال چاه های جایگزین و چشمه ها هستیم .

گفتنی است پیش از این کلاته و روستاهای جرگلان از آب چشمه استفاده کرده یا تنها روزی دو الی سه ساعت آب برای استفاده داشتند .

انتهای پیام /رحیمی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک