جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ساعت ۹:۴۲
گفتگو؛

همت هنرمند مانه سملقانی دورریزهای شیشه را در قاب قرآن متبلور کرد / ماکت های شیشه ای چشم به راه حمایت مسئولان  

مجسمه ساز مانه و سملقانی برای نخستین بار در کشور هنر ساخت ماکت با خرده شیشه ها را ابداع کرده است و بدون آموزش تخصصی ماکت های شیشه ای از اماکن و ابنیه های معروف و بناهای تاریخی خلق کرده است.
همت هنرمند مانه سملقانی دورریزهای شیشه را در قاب قرآن متبلور کرد / ماکت های شیشه ای چشم به راه حمایت مسئولان  ,

به گزارش عصر اترک، محمد کاظم زاهدی، که کارگاه شیشه بری در روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان دارد  10 سال است که با علاقه و پشتکار،  بدون آموزش تخصصی ماکت های شیشه ای از اماکن و ابنیه معروف و بناهای تاریخی خلق کرده حالا خواستار حمایت مسئولان و ثبت این هنر به نام استان خراسان شمالی است.

وی  در گفتگو با عصراترک، که کارگاه شیشه بری در روستا دارد و از این طریق امرار معاش می کند، در توضیحی بیشتر مواد بکار رفته در این آثار هنری را شیشه و چسب  اعلام کرد و گفت: این ماکت ها با دور ریزها و ضایعات شیشه ساخته شده است.

زاهدی ساخت ماکت شیشه ای مسجد جامع خرمشهر،برج میلاد ، مقبره حافظ و نیز ماکت شیشه ای از کتاب آسمانی قرآن مزین به آیات متبرک آن از جمله آثار خود معرفی و اظهارکرد: ماکت شیشه ای مسجد جامع در سال 99 به عنوان یکی از آثار برگزیده طرح ملی ایران قوی انتخاب شد .

 

 

این هنرمند مجسمه ساز، با عنوان اینکه 10 سال است کار ماکت سازی شیشه را انجام می دهد و آثار و ایده آن، برای نخستین بار در کشور توسط خودش ارائه شده از مسئولان  استان خواست تا زمینه ثبت این هنر به نام استان خراسان شمالی را فراهم کنند.

زاهدی همچنین گفت: با وجود حضور در نمایشگاه های مختلف و همچنین حضور مسئولان در روستا و بازدید از این آثار اما تاکنون برای توسعه این هنر و گسترش آن از جمله افزایش تولید آثار حمایتی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: مراحل ساخت ماکت های شیشه ای به صورت دستی علاوه بر هزینه بالا، زمانبر و طولانی است نیاز به دستگاه های کاربردی در این زمینه دارد تا در زمان کمتر  آثار بیشتر و ارزنده تری تولید کند.

زاهدی خاطرنشان کرد:  هزینه تهیه دستگاه بسیار بالا  است که در این باره طرحی تدوین و به وزارت  فرهنگ و ارشاد ارسال شده  تا با تایید و حمایت بتواندشاهد رونق کارآفرینی و رشد این هنر  باشد.

 

انتهای پیام/گ

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک