پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ساعت ۱۲:۵۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

شیب تند کرونا در استان مشخصه ویروس انگلیسی است/ تمام شهرهای استان در آستانه قرمز شدن

سید احمد هاشمی با بیان اینکه شیب تندی که در ابتلا به کرونا در استان مشاهده می شود، مشخصه ویروس انگلیسی است، گفت: امکان تشخیص کرونای انگلیسی فراهم شده و طی امروز و فردا آمار جدید کرونای انگلیسی اعلام خواهد شد.
شیب تند کرونا در استان مشخصه ویروس انگلیسی است/ تمام شهرهای استان در آستانه قرمز شدن ,

به گزارش عصراترک، سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ویروس کرونا در استان با سرعت بالایی در حال چرخیدن و شیوع است، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در خراسان شمالی طی هفته های گذشته سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 267 بیمار در بیمارستان های کرونایی خراسان شمالی بستری هستند که این آمار در استان طی سال گذشته بی سابقه بوده است و تنها طی شبانه روز گذشته 78 نفر به لیست بستری ها افزوده شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه در پیک چهارم کرونا که در کشور نیز به راه افتاده، تعداد فوتی ها افزایش پیدا نکرده است، گفت: معمولا در ابتدا تعداد بیماران سرپایی، سپس بیماران بستری و بعد از آن تعداد مرگ و میرها افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در هفته آینده وضعیت بدی را در افزایش ابتلا های کرونا در خراسان شمالی خواهیم داشت، تصریح کرد: متاسفانه اگر با همین وضعیت پیش رویم، پیش بینی می شود که تمام شهرهای خراسان شمالی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به کمتر از ۷۰ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان داشت: پیگیری ها در دست اقدام است که بیمارستان امام حسن(ع) را به درمان بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم.

وی گفت: شیب تندی که در ابتلا به کرونا در استان مشاهده می شود، مشخصه ویروس انگلیسی است که در تمامی استان ها به این صورت است.

هاشمی یادآور شد: در حال حاضر کیت های اولیه p.c.r  وارد استان شده است و امکان تشخیص کرونای انگلیسی فراهم شده و طی امروز و فردا آمار جدید کرونای انگلیسی اعلام خواهد شد.

وی افزود: طی دستورالعمل ارسالی از وزارت خانه، بخش جراحی، غیر ضروری و سایر بخش های غیر کرونایی بیمارستان امام حسن(ع) به بیمارستان امام علی(ع) منتقل می شود تا بیمارستان امام حسن(ع) در مرکز استان را به صورت کامل به کرونا اختصاص دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطر نشان کرد: بخش قلب این بیمارستان با توجه به اینکه کامل مجزا بوده از این موضوع مستثنی است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر بحث راه اندازی مجدد نقاهتگاه ها در استان خراسان شمالی گفت: تاکنون به این مرحله نرسیده ایم و با توجه به اینکه قبلا نقاهتگاه ها راه اندازی شد اما مورد استفاده قرار نگرفت، اما در طبقه هفتم بیمارستان امام حسن(ع)  50 تخت به عنوان نقاهتگاه آماده شده است.

هاشمی گفت: با این وجود  در سراسر کشور هم  بیماران کرونایی تمایل به حضور در نقاهتگاه ها را ندارند و ترجیح می دهند که دوران نقاهت کرونا را در منزل با رعایت پروتکل های بهداشتی سپری کنند.

وی با بیان اینکه 600 تخت برای ظرفیت بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، گفت: تاکنون 267 تخت بیمار دارد و امیدواریم به ظرفیت کامل بستری نرسیم.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک