شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ساعت ۱۱:۵۵
گزارش؛

وضعیت قرمز کرونایی، عیدانه سفرهای نوروزی به اسفراین / مجالس عروسی که مقدمه ی عزا می شوند

شیوع ویروس در شهرستان اسفراین که در ماه های انتهایی سال فروکش کرده بود با آغاز شدن نوروز، سفرهای نوروزی و عادی انگاری مردم از رنگ زرد به رنگ قرمز رسید و اکنون آمار تست های مثبت کرونا در این شهرستان به 41 درصد رسیده است.
وضعیت قرمز کرونایی، عیدانه سفرهای نوروزی به اسفراین / مجالس عروسی که مقدمه ی عزا می شوند ,

به گزارش پایگاه خبری سپهرآیین، بیش از یک سال و نیم از شیوع کرونا در سراسر جهان می گذرد و نوروز سال 99 در حالی آغاز شد که کرونا به تازگی رخ نشان داده بود و مردم به دلیل ناآشنا بودن با این ویروس پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت می کردند و همچنین در کشور نیز محدودیت ها برای سفرهای نوروزی و دید و بازدید ها به راه بود، حتی مردم روز 13 بدر را در منزل ها سپری کردند.

این در حالی بود که با گذشت یک سال و نیم از شیوع این ویروس با عادی انگاری و بی توجهی مردم و مسئولان در حوزه اعمال محدودیت های ترافیکی و سفرها در فروردین ۱۴۰۰ شاهد افزایش سفرها،عروسی ها و دید و بازدید های نوروزی بوده ایم.

متاسفانه با به پایان رسیدن سفرهای نوروزی تغییر رنگ کرونایی در شهرهای مختلف کشور شاهد بوده ایم و در حالی که در استان خراسان شمالی که هیچ شهر نارنجی و زردی نداشت، با گذشت 18 روز از فروردین 1400 دارای سه شهر قرمز و دو شهرستان نارنجی شده است.

همچنین این تغییر رنگ ها به وضوح افزایش میزان ابتلا ها و درگیری ها و شلوغی بیمارستان ها را به دنبال داشته است، به گونه ای که بسیاری از صاحب‌نظران حوزه سلامت براین باورند که درست مثل سال گذشته یک موج تازه از ویروس آن هم جهش‌یافته‌اش در سراسر کشور پخش شده و بسیاری از شهرها به وضعیت قرمز و نارنجی رسیده اند و میزان فوتی ها و ابتلاهای کرونایی روز به روز بیشتر می شود.

 

قرمز شدن اسفراین تحت تاثیر سفرهای نوروزی و مجالس عروسی و عزا

اسحق ایلدرآبادی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین در گفتگو با خبرنگار سپهرآیین اظهار داشت: ورود مسافران از شهرهای دیگر به اسفراین یکی از دلایل تغییر رنگ این شهرستان بوده است و تجمعات و دورهمی های نوروزی نیز قطعا در روند افزایش کرونا بی تاثیر نبوده است.

وی برگزاری مجالس عروسی و عزا را نیز یکی از دلایل اصلی و تاثیرگذار افزایش کرونا و تغییر رنگ این شهرستان به قرمز خواند و گفت: پیگیری هایی جهت برگزاری نشدن این مراسمات انجام شد، اما بسیاری از مراسم ها  با جمع زیادی از مردم برگزار شد.

ایلدرآبادی افزود: علاوه براین همجواری اسفراین با شهرهای سبزوار، مشهد و نیشابور و تغییر وضعیت کرونایی این شهرها قطعا در قرمز شدن اسفراین نیز تاثیرگذار بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ساده نگاری و عادی شدن وضعیت توسط مردم و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به روال قبل هم از دلایل دیگری است که بر این تغییر وضعیت کرونایی شهرستان اسفراین اثرگذار بوده است.

 

 

مثبت شدن 41 درصد تست های کرونا در اسفراین 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به اینکه تعداد بستری های شهرستان در هفته دوم فروردین ماه دوبرابرهفته اول شده است، گفت: بر این اساس از هر یکصد نفری که تست کرونا می دهند، 41 درصد تست ها مثبت شده است، در حالی که در دو هفته آخر اسفند این آمار به 15 تا 20 درصد رسیده بود.

ایلدرآبادی با بیان اینکه آمارها نشان از افزایش مراجعات سرپایی و بستری ها دارد، گفت: بهترین حالت این است که محدودیت تردد اعمال شود وخانواده ها از شرکت در تجمعات خودداری کنند.

وی در رابطه با آمار مرتبط با فوتی ها اینگونه اظهار کرد:  در روند افزایش آمار همیشه اینگونه بوده است که ابتدا بیماران سرپایی افزایش پیدا می کند و بعد از آن بستری ها و فوتی ها بیشتر می شوند، بنابراین تاکنون به فاز افزایش فوتی ها نرسیده ایم، اما اگر دستورالعمل ها توسط مردم رعایت نشود و این روند افزایش شیوع بیماری ادامه پیدا کند قطعا آمار فوتی ها نیز بالا خواهد رفت.

 

کمبود کیت تشخیص کرونا انگلیسی در اسفراین شایعه بوده است

ایلدر آبادی در رابطه شایعاتی که در رابطه با کمبود کیت مخصوص تشخیص کرونای انگلیسی در شهرستان مطرح شده است، توضیح داد : این فقط شایعه بوده است و طبق توصیه معاونت بهداشتی وزارتخانه باید همه موارد را کرونا  انگلیسی در نظر گرفته شود.

 

بازدید 10 هزار نفر از جاذبه های گردشگری اسفراین در ایام نوروز

عبدالله سهرابی، رئیس میراث فرهنگی اسفراین نیز در ادامه در رابطه با سفرهای نوروزی اظهار داشت: در ایام نوروز مجموع اقامت در مراکز اقامتی دارای مجوز از میراث فرهنگی اسفراین، 766 نفر بوده است .

وی ادامه داد: همچنین در این مدت براساس نظارت های صورت گرفته تعداد بازدید های نظارتی 32 مورد و تعداد تذکر به تأسیسات گردشگری هفت مورد و  تعداد اخطار به تأسیسات گردشگری یک مورد بوده است .

سهرابی با بیان اینکه  تعداد بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان 10 هزار نفر بوده است، گفت :این آمار مربوط به بازه زمانی  25 اسفند تا 15 فروردین است.

 

 

افزایش 77 درصدی ورود خودروها به اسفراین در نوروز 1400

جعفر شهامت، مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان شمالی نیز در ادامه در گفتگو با خبرنگار ما از افزایش ۷۷ درصدی ورودی ها و تردد به شهرستان اسفراین در ایام نوروز امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته خبر داد.

شهامت اضافه کرد: از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین سال جاری تعداد خودروهای وارد شده به شهرستان اسفراین 243 هزار و تعداد خودروهای خروجی از این شهرستان 247 هزار مورد بوده است که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب 77 و 74 درصد افزایش تردد بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد سفرهای نوروزی به شهرستان اسفراین تعداد 15 هزار و 600 مسافر طی دو هزار و 900 سفر از طریق حمل و نقل عمومی و سواری در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/ سمیه حسن آبادی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک